Benskydd m. snabbspännen

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Tilly
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 760
T

Tilly

Någon som har benskydd med snabbspännen? Är dom lätta att få på och sitter dom bra? Sådana här jag menar.

Hur är det om dom är helt i läder, behöver man ha fårskinn under dom då?

Jag har såndana skydd, som jag köpte på Börjes. Gillar dem skarpt. Bra för att vara så billiga. Jag använder inget under skydden, de blir nog i smalaste laget då skulle jag tro.

tycker inte om dem skydden, köpte mina på börjes. hårda o lätt att på skav av dem. andvänder flexi-soft, det är grejer de! :bump:

min stackars arabzing fick skav av sånna skydd..

men det kanske går att köpa en storlek för stora och lägga under fårskinn?

Jorå, de funkar bra. De är lätta att få på fast resåren är ganska seg.

Liknande trådar

Utrustning Läst lite forskning om skaderisk på överhettade senor i för varma benskydd. Många är emot fårskinn/ludd i benskydd och menar att det...
Svar
5
· Visningar
470
Senast: Kristall10
·
Utrustning Hej jag söker tips på kläder som inte ger mig och hästen statisk elektrisitet. Jag har förstått att syntetiska material går bort och att...
Svar
0
· Visningar
139
Senast: Islaend
·
Utrustning Har någon tips på mjuka ridkängor? Gärna i läder. Mina fötter är tyvärr superkänsliga och jag får lätt skavsår eller ont, alltså är...
Svar
0
· Visningar
136
Senast: NilHe
·
Utrustning Startar ny tråd igen då andra är över 100 sidor nu. Köpte teddy fodrade från Zaczess till slut, hade beställd från Alequi men fick dom... 27 28 29
Svar
570
· Visningar
33 502

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka