Benskydd med reflexer

Skruttan

Trådstartare
Nu när det blir mörkare och mörkare inser jag att det är dax att plocka fram reflexerna....
Och då kom min fundering på benskydd med reflexer. Jag är så trött på att klä på alla grejer på hösten/vintern, benskydd på alla 4, boots på alla 4 och reflexer på alla 4... :(

Jag har sett att Hööks har benskydd med reflexer, men benskydden/damaskerna är vita....och de kommer snart ha en mer grå/brun färg.

Finns det någon mer som säljer benskydd med reflexer?
Har googlat men inte hittat (dålig på att söka).

Har hittat boots med reflexer på tradera, nån som har använt dom? Var dom bra?

Sv: Benskydd med reflexer

Hej!

Jag håller med TS fullständigt! Jag vill inte ha lager på lager av utrustning. Allt i ett.
Jag vill gärna ha reflexer på benskydden, men kan inte tänka mej att köpa vita. Jag rider bara i skogen och all utrustning under öronen blir lerig och blöt.

Fram för mörka damasker med reflex, H**ks och andra fabrikanter!
Jag vill understryka att reflexer är jätteviktigt på både häst och ryttare! (Grannens töser rider utan reflex på vägen i skymningen, jag ryser)

Så, nu har jag fått gnälla av mej lite och känner mej på myckt bättre humör :-)

Elgen, med lera upp till knäna

*lägger bara till en tanke i reflextråden*;)

Jag har köpt reflexer till hundkoppel, det är som en "slang" (nu kan jag inte förklara heller). Detta har jag klippt av på mitten (så att jag fick två och trätt tyglarna igenom. Jag har även haft dem på förbygeln (innan jag köpte en förbygelreflex) och nu har jag dem på martingalen.

Fördelen med att ha dem på tyglarna/martingalen är att de syns bra från sidan också.

lite dålig bild men här syns de på tyglarna.
Det är skönt att ha reflexer som liksom redan sitter där.
Vi kommer i år att köpa reflexgrimmor som vi har under tränsen när vi rider/kör (har inga nosgrimmor på våra hästar). Det blir en "gratis" reflex som man inte behöver tänka på liksom.

*sorry för trådkap*

*kl*
kan passa på att säga att jag har de ljusa skydden med reflex som det skrivits om, och kardborren på dessa är ganska värdelösa!

Du menar dom som gick ner runt kotan? De hade jag med, och jag tyckte de var bra men inte min häst. Hon ogillade dom, verkade som de kliade eller nåt sånt för hon drog att i dom med tänderna...

Ja, precis! Jag rider numera jämt i skog och mark (min häst är numera pensionär) och vill ha lite praktiska grejer!

Hööks= vita...ser ganska snabbt ofräscht ut.
Börjes= hittar inga. Vart hittar du dom?
Horze= ska kolla, kommer inte in på den sidan just nu.

På Hööks har de ju boots med reflexer också! :) Och ett par svarta damasker som bara har reflex i kantbandet, men det är ju alltid något om man inte vill ha de vita pga att kardborren är dålig.

Lillan_tuff;11345633Det är skönt att ha reflexer som liksom redan sitter där. [/QUOTE skrev:
Håller med! Jag har hjälmreflex (sådan som man trär över hjälmen). Inte det snyggaste i världen, men den sitter alltid där och utan att behöva fundera har jag alltid en reflex på mig.

Reflexbootsen som ligger på Tradera kommer från Ullared. Jag har ett antal par av Ullaredsbootsen och ur reflexsynpunkt är de tämligen värdelösa, reflexranden på samtliga mina har börjat flaga sönder och trilla av redan efter ett par ridturer. Själva bootsen är dock bra kvalitet, vilket är anledningen till att jag har köpt flera par. Men som sagt, reflexen på dem är inget att ha. Och de säljs givetvis till överpris på Tradera, liksom många andra Ullaredsprylar. :p

Vill man ha reflexboots skulle jag tippa på att Hööks är bättre. Har inte klämt på dem själv men de ser ut att ha rejälare reflex som dessutom sitter högre upp där den utsätts för mindre slitage.

Själv har jag dille på att sy på reflexband på allt jag äger, särskilt hästprylar. Dels är de grå 3M-reflexerna de som både syns bäst och håller längst, och dels är det alltid så förbaskat snålt med riktiga reflexer även på saker som säljs som "reflex"-prylar - det brukar mest vara en massa neongult tyg, vilket syns bra i dagsljus men inte gör ett skit i mörker. Har många gånger tänkt att det borde gå att sy på egna reflexband på kardborreflärparna till benskydden, men har inte fått tummen ur än. Nackdelen är ju att man då bara får reflex på sidan av skydden...

Jag har dom vita ifrån hööks, och då vi har snö här uppe så länge ser inte mina ofräscha ut !
Däremot , har reflexerna nu efter en säsong flisat sönder , så jag måste köpa nya, och kommer utav den anledningen INTE välja samma då jag tycker dom ska hålla för mer än 3 månaders användning.

Misstänkte att det är ullaredsboots som säljs på tradera...och att kvaliten är sisådär.

Hööks bootsen ser ju bättre ut, dock är jag inte lika förtjust i neoprenboots.

Jag har också filurat på om jag inte ska sy dit reflexband på ett par benskydd, kanske får bli så. Ska i alla fall köpa lösa reflexer och bättra på ländtäcket.

Liknande trådar

Utrustning Nu måste jag få puttra ur mig litegrann. Varning för extremt nördigt prat om reflexer 😂 Jag ÄLSKAR reflex- och varselkläder. Jag vet... 2 3
Svar
52
· Visningar
3 543
Utrustning Tjo, jag sitter och velar på om jag ska skaffa mig en ridkjol, men det finns ju några olika sorter. Jag har ridit i min regnrock ett par...
Svar
8
· Visningar
925
Senast: Fiorano
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 598
Senast: Edla
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år... 14 15 16
Svar
311
· Visningar
28 260

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Fågelobservationer
  • Flytta med utekatt
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Tillbaka