Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Låt hästen vara häst! det är väl ingen ide att hålla på och hatta omkring med en massa skydd i hagen?! betesläppet kan jag tycka är att ge hästen lite "frihet" då behöver den inte ha en massa krimskrams på sig, så min personliga åsikt, ha en naken häst!![]()
Men hur lider hästen av att ha skydd på sig någon timma? Man har dem ju inte på resten av betessäsongen liksom...![]()
Vad händer om hästen vägrar att bli fångad den första veckan? Ska den då gå med skydden dygnet runt i en vecka? Många blir lite vilda och vill inte fångas precis efter ett betesläpp.
KL
Om hästen har så dåliga hovar är / så känslig att den är halt i veckor efter en tappsko skulle jag sannerligen se över hovarna mer en noga och se vad felet är hellre än sätta på boots
Ja, sår är jag inte sådär superrädd (då han har grym läkehud) för, dock är jag orolig att han ska vricka sig eller liknandet! Vet dock inte riktigt hur han är med sommarhage & spring då jag bara haft honom i ca 4 ½ månad, hmmm!