Benskydd till hoppning? Xfull?

Lycanthrope

Trådstartare
Jag undrar vad man ska ha för benskydd till hoppning.
Har ft senskydd fram.
Har en lätt nordsvensk och det är inte alltid storleken full passar. Så jag behöver nog xfull, det är ju massa hovskägg också. :D
Veredus har ju full som är stora i storlekarna, kan de passa?
Har köpt strykkappor bak men de blir som en platt grej bara, de är inte alls formade efter henne. De är i full.
Nån som kan rekomendera saker med bra passform som är i stora storlekar?? :bump:
 
Sv: Benskydd till hoppning? Xfull?

Såg nu även att Dyons har i Xfull. Nån som har erfarenhet av dessa skydd? Passform osv?? :banana:
 
Sv: Benskydd till hoppning? Xfull?

Veredus är som sagt stora i storleken, jag måste ha M till mitt halvblod som ändå har ganska grova ben. på Strl L når de hela vägen runt benen på honom :crazy:
 
Sv: Benskydd till hoppning? Xfull?

håller med tidigare inlägg. prova veredus. de är väldigt rymliga i storleken. Stl L passar inte på vanliga normalstora halvblod så de lär passa bättre på större hästben. Dessvärre är de väldigt mjuka, inte alls lika hårda så som eskadronskydden är, annars är de kanon!
 
Sv: Benskydd till hoppning? Xfull?

popeye skrev:
Veredus är som sagt stora i storleken, jag måste ha M till mitt halvblod som ändå har ganska grova ben. på Strl L når de hela vägen runt benen på honom :crazy:

oj.. Hon har strl full på de senskydden hon har nu och de passar precis. men hon borde ha large då antar jag? hon har ju hovskägg också.. Men jag tyckte inte d va så väldans snygga och vette sjutton om min budget räcker till.. :angel:
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok När jag köpte mitt nuvarande lilla hus så ”avslöjade” säljarna på kontraktsdagen att de inte skulle komma att tömma huset, utan att det...
Svar
7
· Visningar
1 820
Hästmänniskan Hej! Jag har köpt en supersnäll 7 åring för 2 veckor sedan (24/8). 7 år, valack och importerad från Holland som 5 åring. Tidigare...
2
Svar
33
· Visningar
10 437
  • Artikel
Dagbok Jag hittade det här med dagbok här och tänkte att det kanske kan vara bra att skriva av sig lite och ifall nån vill läsa och har nån...
2 3
Svar
44
· Visningar
5 358
Senast: Flixon
·
Utrustning Behöver köpa nya benskydd till valacken och behöver tips då jag inte hittat några som jag tycker har det jag söker. Jag vill ha...
Svar
11
· Visningar
1 341
Senast: Kristall10
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Black & tan?
  • Papegojor och liknande
  • Vi med Chinese crested

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp