• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare eemilia
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 849
E

eemilia

Hejsan, någon som kan förklara för mig hur man sätter på vanliga benskydd? Känner mig lite märklig för jag har ridit i 4år men aldrig ridit en häst med benskydd, men nu är det dags att ta tag i det också! Så någon som kan förklara för mig hur man sätter på dom och hur dom ska sitta tack!?

Tack så mycket!

Sv: Benskydd?

Vad är det för typ av benskydd du ska använda? senskydd, strykkappor? Är det fram eller bak hästen behöver skydd?

Jag tycker att du ska be någon visa dig istället för att fråga här. Annars är risken stor att du tex drar åt för hårt!

googlade runt lite efter beskrivning men hittade inte så jag ritade lite snabbt ^_^hoppas du förstår.
32788665.jpg

1, senskydd, lättast att ta på det är bara att föra på benskyddet så att karborren på skyddet är mot dig, och karborren knäpps bakåt.

2, strykkappor (bakbens skydd), plast delen ska vara mot det andra bakbenet, spänn benskkyddet först en bit upp på benet och för det sen ner till rätt plats. karborren ska knäppas bakåt.

Liknande trådar

Utrustning Jag gillar inte att rida med skydd eller lindor pga värme och har aldrig sett nåt behov av det förrän Barkas nuvarande ligamentskada...
Svar
11
· Visningar
521
Senast: Elo
·
Utrustning Gäller kanske framförallt dom med galvad stålram. Hur ser det egentligen ut bakom ”spikhuvudet”? Hur fäster dom in i stålramen? Jag...
Svar
10
· Visningar
386
Utrustning Nu måste jag få puttra ur mig litegrann. Varning för extremt nördigt prat om reflexer 😂 Jag ÄLSKAR reflex- och varselkläder. Jag vet... 2 3
Svar
52
· Visningar
3 420
Utrustning Jag har aldrig ridit i något annat än klassiska säkerhetsstigbyglar med gummiband (jo, ett par plaststigbyglar av enklaste snitt utan... 2 3
Svar
49
· Visningar
3 202
Senast: Capybara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp med diarré?
  • Dalmatiner
  • Valp 2025