Berlioz 978, var är han??

S

Skrutt

Undrar om någon vet var denna hingst är nu?? verkar som Minna inte har kvar honom. Är intresserad av att använda honom nästa år eftersom det är både en gångarts- och hopphingst...
 
Berlioz är kastrerad eftersom han visade sig vara steril, vem som äger honom idag vet jag tyvärr inte.
 
står han inte kvar på Tullstorp, han har väl haft en spräckt käke tror jag. En av de bästa hingstar vi har haft.
Jag försökte använda honom hans första år....tyvärr det blev inget.
 
Det var ju ingen som fick något föl efter honom då han var steril.

När hingst visningen var på Tullstorp, då stod han kvar där i hingsstallet, och vad jag fattade då så var han inte kastrerad trots alla rykten både innan och efter att han var kastrerad.
 
han var inte kastrerad när jag var där, men Minna sa att hon funderade på att kastrera honom.
 
Ja frågan är varför man skall ha en godkänd hingst om hingt när han är steril.

Vore nog sjönast för honom själv att bli kastrerad.
 

Liknande trådar

Avel Hade behövt lite mer information och tycke kring några hingstar jag tänkt till nästa säsongs avel. Temprament osv och ok gångarter...
Svar
10
· Visningar
1 138
Senast: athena
·
Avel Jag har ponnyston som går på fribetäckning med hingsten. De har gått ihop sen i maj och går fortfarande kvar med hingsten. (det är okej...
2
Svar
25
· Visningar
2 001
Senast: Karro-Lina
·
Avel Hej! Jag har ett nystartat företag och ska företaga inom avel och har nu två unga lovande hingstar jag vill använda inom avel för både...
Svar
18
· Visningar
1 666
Avel Behöver lite input. Betäckte mitt sto för första gången i år, hon är 11 år och hon har inte varit betäckt tidigare vad jag vet...
Svar
10
· Visningar
1 124

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp