Beröm, det är INTE vardag

Status
Stängd för vidare inlägg.
Mycket konstig dag på jobbet. Jag är van att ständigt bli ifrågasatt och nedvärderad och klassad som okunnig av en viss person som tror att hen kan saker bättre än mig och då hen har mer makt så ska det ifrågasättas och löjligförklaras så fort tillfälle ges. Jag behöver ju inte träffa hen så ofta som tur är men idag var en sådan dag. Naturligtvis ska det börjas direkt även om ämnet inte tillhör frågan vi inte är ense om överhuvudtaget. Det slutar med att hen säger till mig i pausen att jag och hen ska gå till min chef och att jag ska upprepa vad jag tydligt sagt till alla på mötet inför honom igen. Chefen var med första gången jag sa det på mötet och har garanterat inte glömt det på två minuter. Som tur är finns det nedskrivet vad jag ska göra och hur man vill att jag ska gå tillväga, så det är vad jag gör. Ni som läst min blogg vet att jag älskar härskartekniker och mänskligt beteende, så nu måste jag kolla upp detta beteende. Finns det något namn för sådant här? Eftersom jag står på mig och tänker följa beslutade beslut och inte en enskilds önskan kommer vi inte till vägs ända denna gång heller. Hen får lära sig att gå rätt väg, det är inte demokrati att ändra beslut på lägre nivå. Så mötet fortsätter och det blir min avdelnings tur att berätta om vad jag ser i framtiden och hur det påverkar ekonomin. Naturligtvis ska det klankas då, jag ska inte höja intäkterna eftersom man tagit beslut om att utreda vår oense fråga ytterligare, vilket gör att det som höjts intäcktsmässigt stegvis under två år, nu då måste hållas nere för att klara ett annat lagkrav. Då förstår man som beslutsfattare inte min text helt plötsligt. Då vaknar faktiskt en annan till på mötet och säger högt och tydligt att det är väldigt enkelt och klart skrivet om framtiden och berömmer mig inför alla, så jag säger " tack" och jag tänker leva på de orden ett bra tag framöver.
 

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Solen lyste säkert på dig Soljävel Och jag skakar sönder Allt jag rör vid Du rör och går Rörochgårutanattfällaentår När du...
Svar
2
· Visningar
1 610
Senast: Tofs
·
  • Artikel
Dagbok Om 1 vecka är det 3 år sedan jag sist kände kärlek, för då lämnade min älskade hund jordelivet. Han levde ett långt och lyckligt liv...
Svar
6
· Visningar
1 708
Senast: Rie
·
  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 294
Senast: Calmiche
·
  • Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 105
Senast: Pratsch
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Vildkattungar
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp