Beroende av GRIMMOR!

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Carolina
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 50
  • Visningar Visningar 3 623
C

Carolina

Ja ni ser ju rubriken!
Är det några fler som är beroende av grimmor?
Jag har två st hästar, ena har färgen blått o den andra färgerna svart/silver..
Jag har totalt ca 45 st grimmor till dom två..
Är det någon mer än mig, eller är det bara jag som är så knasig?

//carro

Senast ändrad av en moderator:
Sv: Beroende av GRIMMOR!

jag tycker också det är skitkul att handla grimmor, men är inte uppe i 45 st iaf (än:angel:) .

själv är jag jätte d¨ålig på att köpa grimmor och häst stackarna får ofta gå med nåt hopplock på sig. Nu har jag dock precis köpt en ny fin grimma till min stora häst!:)

Ehm.. Hopplock till träns kan jag köpa, men hur gör man ihopplockade grimmor? :D

Haha :D Jag har tre hästar, tre nylongrimmor o fyra ädergrimmor. :D

Däremot täcken o schabrak, ska vi inte ens tala om :angel:

Jag älskar oxå grimmor :p:D fast riktigt 45 st har jag inte :p
Men däremot har jag massvis med träns!! :D som jag bara äälskar, vill alltid ha dem nya som kommer:p :D

Det här beteendet känner jag igen. :D

Jag har tillsammans med mina systrar två hästar. Kallblodsstoet har färgen lila (mina systrar försöker att inte köpa lila saker, men mamma.. suck, hon shoppar bara lila). Och den andra har ljusblått (eller ja, typ alla blå färger).

Mamma shoppar typ grimmor varje vecka, till kallblodsstoet. Hon har köpt typ 3-4 i princip likadana lila grimmor.. :smirk:
Ponnystoet har faktiskt bara en grimma, en mörkblå med morötter och äpplen på. Och en typ sliten blå grimma som vi fick med vid köpet. Men jag har "försökt" att köpa fler grimmor, typ den där urfina "Hooligan" grimman från Hööks, men den är för liten för lilla ponnyn... :cry:

Det bästa för dig vore nog att söka hjälp, typ psykolog eller möjligtvis en ekonomicoach. :angel:

;)

Bra att du tog upp ämnet för mina kompisar tycker inte jag är klok. Jag älskar att handla grimmor :). Det brukar ju bli en del annat med men oftast blir det en extra grimma också :D.

Ja ni ser ju rubriken!
Är det några fler som är beroende av grimmor?
Jag har två st hästar, ena har färgen blått o den andra färgerna svart/silver..
Jag har totalt ca 45 st grimmor till dom två..
Är det någon mer än mig, eller är det bara jag som är så knasig?

//carro

Tror jag har 6 st till islänningen och 8 till halvblodet:angel: Men det är ju så kul med en ny grimma, och är det dessutom rea kan jag inte lägga band på mej!:devil::rofl:

jag har nog bara 4 grimmor men fler schabrak! DEt är roligare att köpa än grimmor

Två hästar, fyra grimmor. Punkt :p Jag slänger gamla/trasiga, orkar inte ha massa skit. Men har alltid någon undanstoppad ifall de vanliga går sönder.
Varje häst har en walshgrimma i nylon samt en lädergrimma.

Grimmor har jag inte så mkt endast 4 st till min polle. men träns är jag verkligen beroende av. och bett.
Jag har ca 10 vanliga tränsbett till hästen + 2 hackamore.
Träns har jag 7 tränas till min lilla bebis.
ser jag ett träns som är i bra prisklass måste jag bara ha :D

Jag hatar grimmor i syntet. Har en som jag badar hästen i.

Läder däremot "måste" man ha 3 av. En till sommarhagen dä han har (läder) flyweil, en till stallet o en till fin. Har en extra stor från gamla ponnyn när han ska till tandläkaren så han kan gapa ordentligt :D

Känner också igen det! Okej, jag samlar inte på grimmor, men en annan sak - täcken! Min systers gamla travare som vi fick ta bort för två år sedan hade 24 stycken täcken!:eek: Vi räknade de efter att han var borta, hur har vi fått plats??!! Nu har vi tack och lov eget nybyggt stall i en halv ladugård, där vi kan hänga täckena i den gamla delen, men ändå, 24!! Blev chockad...

Har också haft problem med att jämt shoppa grimmor. Typ en i månaden:crazy: Tror att om jag räknade alla skulle jag nog komma upp i ett femtiotal iallafall:o. Men nu har jag slutat, rensat ut bland grimmorna och slängt en del / lagt undan en del och har nog bara ett 15-tal kvar framme, fördelat på tre hästar. Mina favoriter är Eskadron, Lamicell och en übermjuk grimma från Hööks som är den enda pållan kan ha sommartid då hon är superkänslig över nosryggen. Har ett par trevliga lädergrimmor också, men de används mest vid transportering...

Jätteskönt att ha blivit av med grimm-beroendet, nu är jag beroende av schabrak i stället och det är minst lika kul - men dyrare:D

Jag har haft min häst i 2 år och har bara köpt en grimma till henne under den tiden :o

hej, jag har 1 häst och 1 foderhäst. jag har 7 grimmor till den samanlagt.
jag är inte så jätte broende.
men jag tycker att Carolina ska söka psykisk hjälp:D:angel:

Jag har ett antal grimmor till varje häst, men inte 45 st :D

De har ungefär 4 Bucasgrimmor var, och 2 lädergrimmor var. En finare och en mer vardags.

Sedan har jag några gamla grimmor ligger som reserv och en del föl/ponnygrimmor till unghästar.

Liknande trådar

Utrustning Vad finns det för säkra färger att använda för att måla häst med? Tanken är att måla en svart häst med vita zebra-linjer, så någon vit...
Svar
6
· Visningar
678
Senast: WildHorse
·
Utrustning Nu måste jag få puttra ur mig litegrann. Varning för extremt nördigt prat om reflexer 😂 Jag ÄLSKAR reflex- och varselkläder. Jag vet... 2 3
Svar
52
· Visningar
3 515
Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga... 2 3 4
Svar
74
· Visningar
5 247
Övr. Hund Hej! Jag måste bara få skriva av mig. Vid ett flertalet tillfällen när jag är ute och går med mina två Cane corsos så möter vi... 3 4 5
Svar
83
· Visningar
5 937
Senast: Nota
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Svensk Politik 4
  • Jobba som veterinär
  • 12 kvm utbyggnad?

Hund, Katt, Andra Djur