Beskära rosor

zaching

Trådstartare
Jag köpte fyra rosor i höstas, 2 buskar och två som nog ska stammas, dom är inte så stora, ca. 20cm bara.

Så det jag funderar på är om dom ska beskäras redan i år fast dom är så små? Det känns ju som risken är att det ite blir något kvar. :p

Sv: Beskära rosor

jag skulle säga att det beror på hur grenarna mår. Ofta blir topparna på grenar bruna och döda, då är det lika bra att toppa. Oftast så är det just beskärningen som säger till rosen att sätta fart nerifrån, jag hade en otroligt ful ros som i princip bara hade en lång grov stam, när jag va ond mot den och klippte ner den ordentligt så kom den lydigt med fler mindre stammar.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har haft problem med att det kryper och rycker i benen på kvällar och nätter sedan jag brände ut mig i våras. Det blev än värre när... 2
Svar
23
· Visningar
1 258
Kropp & Själ ...Men inte direkt överlevnad. Okej en konstig trådstart. Men såhär är det. Mitt arbete måste plötsligt varsla. De sa att 5.5 tjänster... 2
Svar
29
· Visningar
3 492
Senast: Twihard
·
R
Hundhälsa Jag funderar på det här med hanhundar och löptikar, och vad det är som gör att hanar kan reagera så väldigt olika. Vi har fyra hanar i... 2
Svar
32
· Visningar
1 694
Senast: hastflicka
·
R
Övr. Hund Vi har fyra hundar i familjen. Två lite äldre, små herrar (en papillon och en blandras), och två unga retrieverherrar (en på snart två... 2
Svar
26
· Visningar
2 598
Senast: Raderad medlem 147980
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka