Beslutsångest

_FiA_

Trådstartare
Snart är det dags för att söka till Högskola/universitet och jag har sådan extrem beslutsångest. Jag har varit och pratat med två olika Studie och yrkesvägledare, men inte har jag blivit något klokare för det...Jag har Fibromyalgi så ett varierande arbete är det som kommer fungera bäst för mig. Mycket dokumentation vid dator kommer bli jobbigt tex. Om jag får se mitt drömyrke så skulle det vara att coacha ungdomar som ska ta sig ut i arbetslivet men som behöver peppas osv. Enligt de studie och yrkesvägledare jag träffat kan jag arbeta med detta med alla dessa utbildningar?

Intressen jag har är : psykologi, ekonomi, samhällsvetenskap,pedagogik,sociologi
Jag värdesätter att få ett fast jobb då jag hoppat runt på tillfälliga anställningar i flera år nu. En bra lön känns också ganska viktigt.

Det är tre olika utbildningar jag står och velar mellan.
Socionom
Personalvetare
Studie och yrkesvägledare


Alla dessa utbildningar intresserar mig med kursinnehållet, utbildningarna är ganska så lika varandra eftersom alla innebär att arbeta med människor på olika sätt.

Socionom:
Fördelar: Lätt att få jobb, bred utbildning. Jag tror att jag kommer ha någorlunda lätt för kurserna.
Nackdelar: Vart man än hamnar så kommer det innebära psykiskt påfrestande arbetsuppgifter? Mycket dokumentation?

Personalvetare:
Fördelar: Intressanta ämnen, bästa löneutvecklingen av dessa 3 utbildningar. Bred utbildning. Utbildningen finns på orten jag bor.
Nackdelar: Det står att det är balans på arbetsmarknaden, men vad man hör är det ändå svårt att få en tillsvidaretjänst de första åren efter examen.

Studie och yrkesvägledare:
Fördelar: Lätt att få jobb, hjälpa människor men fokusera på det friska.
Nackdelar: Utbildningen kommer vara på distans och jag kommer behöva åka 24 mil var 5e vecka och stanna en hel vecka på campus då.

Kan ni hjälpa mig att bolla lite tankar?! :D:p:banana:
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
4 307
Senast: Mabuse
·
Hundavel & Ras Hej! Det är spännande tider för mig och min familj, då vi äntligen känner att det är en bra tid att skaffa hund. Tanken är att besöka...
2 3
Svar
40
· Visningar
2 345
Övr. Hund Personligen tycker jag att det allmänna debatt-klimatet börjar bli riktigt ruggigt, det har varit det ett tag också. Nu pratar jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
6 494
Senast: IngelaH
·
  • Artikel
Dagbok Känner att jag står lite vid ett vägskäl och tvekar. Jag älskar mitt jobb. Jag älskar kunderna, kollegorna, mina arbetsuppgifter, alla...
Svar
14
· Visningar
2 590
Senast: Asko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Uppdateringstråd 29
  • Lösa hundar

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp