Beställa från Shein? Alternativ?

Har tyvärr sett liknande redigeringsjobb på vanliga kedjorna även om Shein gör det till en del av varumärket:D
 
Jag är också vinglig i mitt tänkande ibland och har ett par gånger beställt från SHEIN. Jag har fått det jag beställt i både utseende och storlek. En blus var lite mer grisrosa än jag tänkt.

Så jag skulle inte vara orolig över att inte få det du beställer därifrån. Sen är det etiska en annan femma.

Det etikska är väl bara en del av problemet? Det miljövidriga och potentiellt hälsofarliga är väl minst lika stora saker man blundar för om man handlar från sådana där ställen.
 
Jag vet att det är åt helvete illa att beställa från Shien men när det står mellan det och att inte ha råd med kläder alls då får det faktiskt falla på att kunna köpa något nån gång.

Med den brasklappen (skäll inte på mig) så har jag varit nöjd med allt jag har köpt därifrån gällande utseende och storlek även om produktbilderna både är Photoshopade och kläderna sitter på folk som definitivt inte liknar mig i kropp form och storlek.
 
Jag vet att det är åt helvete illa att beställa från Shien men när det står mellan det och att inte ha råd med kläder alls då får det faktiskt falla på att kunna köpa något nån gång.

Med den brasklappen (skäll inte på mig) så har jag varit nöjd med allt jag har köpt därifrån gällande utseende och storlek även om produktbilderna både är Photoshopade och kläderna sitter på folk som definitivt inte liknar mig i kropp form och storlek.

Jag skulle bli väldigt förvånad om de personer som gör sina enda fåtalet klädinköp för öht kunna ha några kläder på kroppen utgör en större del än en ytterst mikroskopisk del av Sheins kunder.
 
Det etikska är väl bara en del av problemet? Det miljövidriga och potentiellt hälsofarliga är väl minst lika stora saker man blundar för om man handlar från sådana där ställen.
Miljövidrigt och hälsofarligt är avvägningsfaktorer med många aspekter och ingångar. All konsumtion i princip hamnar i miljövidrighet på något sätt. Mer eller mindre.
 
Jag har kikat på den, men är rädd att den är för kort... Vet inte om den går att prova i fysisk butik någonstans? Pga dragkedjan är det ju inte så lätt att bara dra ner den lite extra även om tyget är elastiskt.

Men är den så mycket kortare än den du lade in i första inlägget? Mer mage visas, men det är väl främst för att nederdelen är så mycket lägre än på shein-bilden. Sen verkar modellerna ha extremt olika storlekar på sina bröst, och det kan ju vara något att ta med i passformsfunderingarna eftersom bikinitoppar sitter så olika på olika kroppar. Men kolla noga upp mått (och helst bilder från riktiga köpare) så att du får klart för dig hur den verkligen sitter på en ej photoshoppad kropp, om du har en kroppsform som mer liknar Shein-modellens än RipCurl-modellens.
 
Dum fråga kanske men går det inte att snorkla i en vanlig tajt funktionströja?
Jo.

@Red_Chili - har du googlat rash guard? Där får du en uppsjö alternativ, varav i alla fall tröjor finns i orange. Dechatlon ligger som vanligt bra i pris, men sim/dykbutiker bör också ha.

För de som inte vet - rash guard är plagg i "badräktsmaterial" som används som skydd (grus, sol mm) antingen över vanliga badkläder, som badkläder eller under våtdräkt vid vattensport. Det finns tröjor med lång och kort arm, shorts och byxor/tights. Jag, min syster och hennes son köpte alla rash guards (t-shirt och shorts) när vi var i Egypten tillsammans på sommaren och det var för varmt att ha våtdräkt vid snorkling (jag åker annars oftast på vintern). Vi är så himla nöjda och jag ska köpa ett långärmat set att ha under våtdräkten när jag dyker på vintern.

Våra är av ett egyptiskt märke (Dive Pro), men förutom en uppsjö av billighetsmärken gör nästan alla tillverkare av dykutrustning (t ex Bare, Cressi, Mares) rash guards. Majoriteten av dessa märken är europeiska och mycket av deras tillverkning tycks också ske i Europa.
 
Jag beställer i perioder från shein och tycker att kläderna stämmer överens med måtten, sen varierar ju storleken så man måste måtta och ha sig. :) Kolla kunders bilder för att få en bättre bild av plaggen.
 
Jag beställer ofta därifrån och det kan variera vad man får men läser man recensioner så blir det ofta bra. Egentligen är enda problemet som jag har haft att klädesplagget varit för litet.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Svarstid kvarka?
  • Ridskoleryttare
  • Lön - hovslagare??

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp