Bestaffningsnyhet?

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare Raggaren
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 7
  • Visningar Visningar 1 226
R

Raggaren

Såg denna bestraffning häromdagen "Kusk: ***** ******** avstängning 091116-091129, för olämplig behandling av häst."

Vad har man då gjort?

Sv: Bestaffningsnyhet?

har jag aldrig någonsin sett :o Ändå jobbar jag på travet !

Första gången för mig med, skall sägas att hästen utgick efter galopp.

då kan det ju ha vart att han gjort något som ser "hemskt" ut när han skulle ta ner hästen? eller att han har haft något cirkus-nummer i jollen vid det tillfället ;)

Ingen nyhet. Det händer då och då. Ett exempel var en känd Mantorpstränare som för något år sedan spöade upp en häst i stallet efter ett lopp (för att han ansåg att den inte hade skött sig som den skulle i loppet) och han fick samma bestraffning. Behöver alltså inte nödvändigtvis vara något man gör i själva loppet, utan kan vara hur man behandlar hästen utanför banan.

Ingen nyhet. Det händer då och då. Ett exempel var en känd Mantorpstränare som för något år sedan spöade upp en häst i stallet efter ett lopp (för att han ansåg att den inte hade skött sig som den skulle i loppet) och han fick samma bestraffning. Behöver alltså inte nödvändigtvis vara något man gör i själva loppet, utan kan vara hur man behandlar hästen utanför banan.

Okej, det låter ju som en logisk förklaring, aldrig sett det bara.:D

sant, men då brukar det oftast vara någon på stallbacken som har pratat med måldommaren, och sådana hjältar vill vi se mer av :)

Liknande trådar

Trav Hej, har lite funderingar kring kuskar o trav. Finns det regler för hur ung/gammal man får vara för att få köra lopp med stor häst samt...
Svar
2
· Visningar
519
Senast: Unafraid
·
Hundhälsa Skulle vilja ha lite råd. Ascot kräktes i förgår morse: först lite direkt på morgonen och sen efter att han hade fått frukost. Efter...
Svar
10
· Visningar
1 108
Hästvård Nu har min häst varit in och ut ur kliniken flertalet gånger utan resultat. I starten på mars svällde vänster fram rejält och hon blev...
Svar
14
· Visningar
506
Senast: Mirtai
·
Hästmänniskan Min dotter har en foderhäst. En varmblodstravare,7 årigt sto. Hon har inte haft föl,är inte inkörd. Hon kan alla gångarter men inget... 2 3
Svar
42
· Visningar
2 937

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka