Beställa utomlands

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Felway
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 14
  • Visningar Visningar 1 499
F

Felway

Ska köpa en ny Charles Owen JW hjälm och lite andra prylar (senskydd osv.), hade tänkt att beställa utomlands då jag har fått för mig att man kan hitta sakerna till väldigt bra priser?!
Någon som har tips på en bra sida, och något annat man ska tänka på?

Tacksam för svar! :bow:

Sv: Beställa utomlands

saddlery.biz har mkt bra priser spec på hjälmen! har hört att det är billigt att beställa och går ganska fort och bra!

Tack för svaren! :bow:

Flower_Power: Oj, vad billig hjälmen var där! Tack så mkt. för tipset! Har du någon aning om vad frakten brukar gå på?

kommer inte ihåg men jag ahr för mig att den inte var så farligt, man sparade iaf en hel del pengar på att beställa den där. så en eller två hundra lappar kanske om du ska ha hjälm och lite till... Men jag är inte säker.

Okej, va bra!
Ingen som varit med om något problem att beställa utomlands? Tex. att det varit nått "fel" på varan, borde ju vara svårt att lämna tillbaka?

Jag har just nu en ny engelsk distanssadel liggandes hemma som bommen verkar vara skadad på. Bommen gnäller och knarrar. Den är köpt från en internetbutik i England. Men en ny sadel är redan skickad från butiken och så småningom när allt är ok så kommer butiken att hämta hem den söndriga.
Jag har även fått bytt en martingal som jag köpte från USA.
Så för mig har det inte varit några problem med att byta eller skicka tillbaka varor.
// Linda

Jag har en sida som jag ska kolla upp adressen till som ger gratis frakt om man beställer över 1600 kr.

Okej, vore jätte-bra! :bow:
Har du beställt därifrån själv? Vet du på ett ungefär hur långa leveranstider?

Okej, det lät ju bra, precis vad jag vill höra :)

saddlery.biz säljer ju skit billigt men hur mycket är de för leveransen till sverige?? över 100?

Frakten kan ju bli i stora pengar på vissa ställen, eftersom det är utomlands, men som någon annan skrev så kanske det är så att man får det gratis eller mkt billigare om man handlar för lite mer pengar. Men var noga med att kolla vad de säger om man vill skicka tillbaka varan, om den skulle bli skadad eller liknande. Så att de verkligen tar tillbaka den och att du inte skall få betala något (: .. Hoppas du hittar mkt fina saker till bra priser! :D

Funderar på att köpa en charles own rider 2000 å ett par Roeckl Hanskar tjänar typ 800kr exklusive frakt=)) de e bra de=)))
:banana:

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag är helt ny till ridning, men funderar på att ge det ett försök. Har letat efter en hjälm som kan passa mig då det för...
Svar
1
· Visningar
247
Senast: Kristall10
·
Utrustning Nu måste jag få puttra ur mig litegrann. Varning för extremt nördigt prat om reflexer 😂 Jag ÄLSKAR reflex- och varselkläder. Jag vet... 2 3
Svar
52
· Visningar
3 421
Utrustning är äntligen mest nyfiken för har aldrig råkat ut för detta innan. Men beställde en sadel genom en svensk butik som säljer mycket bomlösa...
Svar
10
· Visningar
912
Senast: MissFideli
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
662
Senast: cowgirl81
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Dalmatiner
  • Retrievertråden
  • Valp med diarré?