Beställa utrustning ifrån England

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Borst
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 18
  • Visningar Visningar 1 404
B

Borst

Undrar lite vad ni har för erfarenhet av att handla hästgrejer från england. Jag har tänkt beställa ifrån di*count*addlery*hop.
Någon som har erfarenhet av dessa? Eller vet du någon annan bra och seriös sida?
Tacksam för svar!

Sv: Beställa utrustning ifrån England

jag har handlat en hel del från england och det har aldrgi varit några problem...skicka PM om du vill ha websidor:D

Jag har också handlat lite med England och det är minst lika smidigt som en svensk affär...

ok, Jag har ingen erfarenhet av att beställa i från ebay. Men jag ska komma i håg det.
Tack så mycket!:idea:

jag väntar på en beställning från england, tyvärr var produkten slut i lager men någon gång ska den väl komma.

Det är skillnad på Ebay och vanliga webbutiker. Ebay är auktioner och där handlar du från både privatpersoner och butiker.

Hej, !

Jag köpte min JW från England :)

delvis kl
Mitt inlägg försvann... men det var därför jag också poängterade att jag handlade av just butiker på ebay- inte privat.
Det kanske jag också har gjort nån gång men inte så jag kan uttala mig här om hur bra det fungerar...

Men hur gör man när man handlar från en butik i England tex. Alltså hur betalar man? Vi har ju inte samma valuta så hur gör jag då? Och vad ska man tänka på?

Men blir det i deras valuta då? Vilket kort bör man ha fungerar det med Visa? Vet inte ens hur Paypal fungerar, har aldrig testat det. Men det är säkert eller?

Ja naturligtvis. Pengar dras från ditt konto och hamnar på ett konto utomlands, eftersom det överförs elektroniskt är valutan ointressant, det är ju inga FYSISKA pengar som flyger iväg.

Jag kan omöjligt svara på vilket kort butiken tar, det står i deras villkor.

Ingenting är idiotsäkert.

Aha, ja jag har alltid funderat på hur det där fungera, men då vet jag! Men man måste då alltså själv räkna om deras valuta till vår så man för över rätt antal kr antar jag?

Ja jag förstod det, jag bara undrade om VISA var ett sådant kort som det brukar gå att handla med.
Och jag vet att ingenting är idiotsäkert men tack iallafall.

man fyller ju i sina uppgifter som står på kortet på deras webb shop och sen drar dom den summan det blir enligt dagsvalutan. inget du behöver tänka på, du för inte över pengarna själv.
ja, visa och mastercard tar dom flesta!

Ska du föra över pengar så brukar det räknas om av sig själv. Ange bara summan du ska betala, i den valuta du ska betala i. Bruakr finnas olika fält att välja på, tex Euro, pund, USdollar eller vad du nu ska ha. Så dras det sedan rätt summa från ditt konto, banken ränkar om i ett nafs :-)

Jag ahr handlat en del med både England och Tyskland och det har gått finfint. Har använt mig av både Paypal (till privatpersoner) och vanlig kontoöverföring (kanske inte det säkraste sättet men jag har chansat då det varit välkända större butiker).
Lycka till!

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
690
Senast: cowgirl81
·
Katthälsa Hej. Jag undrar hur säkra alla hem-test för Gardia är? Jag har 7 katter, testade en på måfå som inte har symtom. Enligt testet är han... 2
Svar
28
· Visningar
1 719
Utrustning Nu måste jag få puttra ur mig litegrann. Varning för extremt nördigt prat om reflexer 😂 Jag ÄLSKAR reflex- och varselkläder. Jag vet... 2 3
Svar
52
· Visningar
3 513
Utrustning är äntligen mest nyfiken för har aldrig råkat ut för detta innan. Men beställde en sadel genom en svensk butik som säljer mycket bomlösa...
Svar
10
· Visningar
928
Senast: MissFideli
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka