Bestick som börjar på A?

moiran

Trådstartare
Jag och sambon var på en restaurang i Gbg (Dinner22) för några veckor sedan. När vi plockade upp besticken bara vi såg på varandra och utbrast typ "wow". De var jättesköna att hålla i, lagom tyngd, skön balans och så såg de helt ok ut.

Vi kollade naturligtvis vad de hade för märke... Men vi har glömt av det, båda två..! :eek: Men det är bestick i rostfritt stål och jag är hyfsat säker på att märket började på A. Någon som har några förslag på vad märket kan ha hetat?
 
Sv: Bestick som börjar på A?

AndersPetter har en mängd olika bestick, och även andra husgeråd. Vi har AndersPetters Ulrika som bestick här hemma.:D
 
Sv: Bestick som börjar på A?

Nej, det var det inte. Namnet lät inte svenskt, jag och sambon har spånat "Armil", "Amlet" och liknande, men inte lyckats komma ihåg vad det hette... :D
 
Sv: Bestick som börjar på A?

Du får väl kolla på firmor som säljer bestick/matsilver hemsidor eller maila dem och fråga vilka bestick de har som börjar på A :p
 
Sv: Bestick som börjar på A?

Du får väl kolla på firmor som säljer bestick/matsilver hemsidor eller maila dem och fråga vilka bestick de har som börjar på A :p

Agnes från Åhlens
bestick_agnes_stor.jpg
 
Sv: Bestick som börjar på A?

Reed & Barton Ashland Matte 65-Piece Stainless-Steel Flatware Set with Storage Caddy, Service for 12
41NH0BM8QXL._SS400_.jpg


Yamazaki Aquatique ICE 5 Piece Placesetting
41065HRK6TL._SS400_.jpg


Oneida Satin Astragal 5-Piece Place Setting, Service for 1
41RKW2C9ZFL._SS400_.jpg


Yamazaki Austen ICE 5 Piece Placesetting
313NWRMZTYL._SS400_.jpg


Yamazaki Alexandra ICE 5 Piece Placesetting
41BRFT9XJGL._SS400_.jpg


Annars får du väl googla på stainless och flatware eller placesetting.
 
Sv: Bestick som börjar på A?

Tack för alla tips, men inget är rätt (och jag har inte heller hittat något när jag googlat). Vi får helt enkelt gå dit och äta igen.... :angel:
 
Sv: Bestick som börjar på A?

Asch att det inte var i Skövde -då kunde jag ha inlett rena detektivarbetet - fast då hade det ju varit enkelt för dig också att ta reda på förståss.
 
Sv: Bestick som börjar på A?

Jag bor fortfarande deltid i Göteborg april månad ut, och dinner22 serverar riktigt god mat, så det är väl ingen jätteuppoffring att masa sig dit igen.... :angel: Men buke brukar ju vara svaret på alla frågor man inte kan besvara på annat håll, så jag tänkte jag skulle prova här i alla fall. :D
 
Sv: Bestick som börjar på A?

Kan det ha varit Attaché från Gense? De är ganska tunga och ligger väldigt bra i handen.

Attache.jpg
 
Sv: Bestick som börjar på A?

Nej, det var inte den modellen heller, men man kanske ska kolla på dem också då, när vi ändå jagar. Tack för tipset!

De bestick vi blev kära i är nog mest lika "Agnes" ovan av alla bilder, men med en lite annan "avslutning" (har för mig att det nästan var en kul-aktig utsmyckning längst ned) och vill även minnas att bladen var lite längre/smalare (jag är en sucker för långa blad). Handtagen på gaffel och sked var mer än vanligt böjda också, vilket gav dem en lite annorlunda känsla.
 
Sv: Bestick som börjar på A?

Vet inte om det känns bättre att maila dem om det än att ringa. Jag får fundera lite på det. :)
 
Sv: Bestick som börjar på A?

Jo, i sådana här väldigt hemliga sammanhang är det ju viktigt att man döljer sin identitet... :cool: Undrar om man måste kryptera innehållet också?
 
Sv: Bestick som börjar på A?

Delvis KL

Jag vet tyvärr inte vilka bestick det kan tänkas vara, men det här var nästan lite spännande. Du måste berätta för oss vad märket heter, om du lyckas ta reda på det. :)
 
Sv: Bestick som börjar på A?

Delvis KL

Jag vet tyvärr inte vilka bestick det kan tänkas vara, men det här var nästan lite spännande. Du måste berätta för oss vad märket heter, om du lyckas ta reda på det. :)

Ja, fråga mig inte varför, men jag sitter också här och är spänd på upplösningen. :)
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp