Besvikelse

Fiffi1

Trådstartare
:(
Stor besvikelse nu, vi skulle börja bevakningsträning med bägge hundarna i vår men det var för få ekipage denna gång också. Tidigast i höst är nästa start :(
Det kanske är ganska bra ändå så hinner tiken lära sig mera, det är lite bristfälligt nu men till hösten så borde hon fixa det som ska ingå i provet.
Det känns lite tomt, hade ju planerat vad vi skulle göra i vår.
Får börja tävla lite istället då, så man inte blir förslappad :)

Sv: Besvikelse

Men så himla tråkigt!

Finns det inget annat ställe runtomkring som har träningar? Kan du inte ringa den som skulle varit instruktör och höra ifall han/hon känner till någon annan träningsgrupp?

Vad konstigt att det var så litet intresse att träningarna inte blev av...

Sv: Besvikelse

Ska höra med dem som skulle träna oss men när man startar upp en sån här grupp så är det ju ett slutmål några månader senare och det är att klara certprovet. Vi behövde vara minst åtta st. för att de skulle starta träningarna.
Instruktören ville att vi skulle träna "själv" på vissa saker till hösten då det skulle göras ett nytt försöka att starta en grupp.

tillägg;
Det blir ju en slags kurs då det är försvarmakten som utbildar och det krävs lite instruktörer och arbeta att genomföra det. Och instruktörerna få kanske betalt när de utbildar oss vid en start.

Senast ändrad:

Liknande trådar

Övr. Hund Har en renrasig hund av mindre ras som kom till oss för fyra år sedan direkt från uppfödaren. Hon var 14 månader när vi tog henne och är... 2
Svar
20
· Visningar
2 606
Senast: Otherside
·
Övr. Hund Kort fråga. Går det bra att cykla med en liten hund (tänk 5kg eller nåt) som springer bredvid? Eller är det helt enkelt för farligt? :o...
Svar
16
· Visningar
968
Senast: Fetaost
·
Hundhälsa Hur länge brukar en hund vara förkyld? Hunden började fnysa och nysa i förrgår och har idag även fått lite rinnande ögon. Hon mår bra i...
Svar
2
· Visningar
613
R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 346
Senast: Red_Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka