Betäckning av annans sto?

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Flashdance
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1
  • Visningar Visningar 1 012
F

Flashdance

Är det vanligt att man (lånar) betäcker någon annans sto? För & nackdelar med det isf..
Vill så gärna ha ett föl från sto e:Maraton men bara "låna" en mage...:confused:
Berätta gärna hur ni gjort & hur ni löst allt runt i kring

Sv: Betäckning av annans sto?

Ja det finns säkert både för o nackdelar. Jag lånade ett sto för länge sen o betäckte. Jag hade stoet på foder o skrev kontrakt, från våren till det att fölet var avant. Funkade jättebra, men viktig är att man skriver kontrakt så alla parter vet hur man ska ha det.

Jättesmidigt då jag bara var ute efter att få ett föl o jag gillade stoet + stam.

Liknande trådar

Avel Halloj! Jag är helt ny till avel och kan väldigt lite. Fick mitt första föl för några dagar sedan och insåg då en sak. Stuteriet jag...
Svar
3
· Visningar
768
Avel Hej! Jag hade tänkt betäcka mitt sto i år och har lite frågor och funderingar kring hela processen. Det här kommer vara både mitt och...
Svar
1
· Visningar
534
Senast: Freazer
·
Avel Har ett sto som gick in i månad 9 nu. Har känt sparkar sedan någon månad tillbaka och rörelsena blir bara fler och fler. I månad 6 va...
Svar
4
· Visningar
760
·
Avel Halloj! Jag har ett 17-årigt sto som är dräktig och kommer föla någon gång i maj. Är så taggad då detta kommer bli mitt första föl...
Svar
6
· Visningar
1 075
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Bilder från iPhone till Mac
  • Handdukar
  • Smart watch

Hund, Katt, Andra Djur