betäckningssäsongen

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare liden
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 926

liden

Trådstartare
Har funderat på hur länge man kan hålla på o få sitt sto dräcktigt. När bör man sluta? Tänkte på så att fölet kan utveckla sig som d ska och inte komma så långt efter i utvecklingen. Är ju många föl som föds redan i februari, mars. Finns det nått "sista datum"?

Sv: betäckningssäsongen

Jag tycker att augusti är lagom att sluta i. Vi betäcker våra senast 20 e april.

Jag brukar inte vilja ha senare än juni föl. Hittills har det blivit mest april föl men i år kom det en 1 juni. Det är det senaste här.

Så ni får enbart januari-mars ungar???

AM
Vi brukar få våra i feb/mars. Men i år så var det verkligen spridda skurar. Den sista fölade för 14 dagar sedan. 7 juli. (ej betäckt av oss) Sedan så fölade ett av våra ston 20 maj. Henne köpte vi på sommaren så det blev bara så.

Liknande trådar

Avel Hej! Jag hade tänkt betäcka mitt sto i år och har lite frågor och funderingar kring hela processen. Det här kommer vara både mitt och...
Svar
1
· Visningar
520
Senast: Freazer
·
Avel Håller på och avvänjer mitt föl och funderar på hur länge vi ska "hålla på". Fölet är 11 månader och går i flock med fyra andra...
Svar
5
· Visningar
1 117
Senast: Ketrawzc
·
R
Foder & Strö Jag har äntligen en analys på vårt grovfoder, och sitter därför och försöker räkna på hur vi ska fodra. Vi har en lite låg kvot (5) och...
Svar
12
· Visningar
916
Senast: Oknytt
·
R
Gravid - 1år I dag var min man och jag och gjorde ett tidigt ultraljud, då vi ville se om allt såg bra ut med "vårt lilla Pyre" (jag är i v. 7). Vi... 2 3 4
Svar
79
· Visningar
6 778
Senast: julgrisen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka