betäcka med hings som ej finns i sverige

skorpannorpan

Trådstartare
Hej, jag undrar hur man gör om man skulle vilja betäcka med en hingst som ej finns representerad i sverige. De jag är intresserade av finns hos Van Uyters i Holland. Finns det något sätt utan att behöva släpa ner stoet till honom? Kan man på ngt sätt övertala hingststationer som redan har hingstar från den stationen? Tacksam för hjälp.
 
Sv: betäcka med hings som ej finns i sverige

uyters samarbetar med IPS horse group som samarbetar med Flyinge. Kanske rentav en av deras hingstar du vill använda. Vivaldi, Amazing star, United, Zhivago, Andretti, Tango, tillhör dem som inte har licens i sverige, medan painted black, Krack C, gribaldi och tuschinski har det.
 
Sv: betäcka med hings som ej finns i sverige

Förutom det praktiska så behöver du lösa licens för hingsten ifall du vill registrera avkomman i ASVH.
 
Sv: betäcka med hings som ej finns i sverige

Avkomman kan du registrera i Zangersheide om hingsten ej är godkänd i ASVH, sedan är det bara frågan om du själv ska lösa importtillstånd 500 kr hos SJV eller om din seminstation kan stå för det. Att tilläggsregistrera ston i Z är gratis. Medlemsavgiften är 60 euro/år.
 
Sv: betäcka med hings som ej finns i sverige

Denna olyckliga själ har gått å förälskat sig i Charmeur å mitt stos vägnar :love: Men det är ju super, skåning som man är med Flyinge.

Vad är JSV? Jordbruksverket? Vad är Z? Helt korkad på detta...

Tack så mycket för alla svar!
 

Liknande trådar

Hundhälsa Hej! TLDR: Är det någon som har erfarenheter av bakbensvaghet som bieffekt av en medicin? Hur lång tid tog det att lösa sig, om det...
Svar
2
· Visningar
1 612
Senast: Icfafn
·
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
7
· Visningar
4 084
Hästmänniskan Hej! Jag har köpt en supersnäll 7 åring för 2 veckor sedan (24/8). 7 år, valack och importerad från Holland som 5 åring. Tidigare...
2
Svar
33
· Visningar
10 579
Kropp & Själ Hej,mina vänner på Bukefalos. Jag kallar er mina vänner,för detta forum är verkligen fantastiskt. Man får ett så oerhört fint stöd och...
Svar
19
· Visningar
4 429
Senast: _Taggis_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Mat till kräsen liten valp
  • Omplacera problemhund?

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp