Betäckningar 2023 och föl 2024

Väntar föl efter mitt arabsto. Hon är beräknad i nästa vecka men har i princip inget juver satt (endast "svullnat" något) och visar inga andra tecken. Vet iof inte hur mycket tecken hon har visat vid tidigare fölningar. Mer än att magen är riktigt stor och börjar hänga "djupt" . Går allt bra med henne och bebis har jag tänkt betäcka om i vår :D

Stam på henne och vilken hingst? :)
 
längtar så tills när mitt drömföl föds, 3 månader kvar... :bump: allt jag önskar mig är att den är frisk och kry, om jag får drömma så vill jag ha ett mörkbrunt sto.
Samma här!
Det är dock nästan sex månader kvar!
Jag skulle gärna önska mig ett riktigt mörkbrunt föl som är nästan svart.
Men allt det är bonus. Helst vill jag ha ett med bra benställning och att allt går bra.
 
220 dagar idag. Hon ser definitivt dräktig ut, rund om magen men inte hängig än. Sur som attan på unghästarna som hon bossar runt i hagen.
 
Det fick jag ett år, fast en brun, en svart och en vit :D hade dock beställt tre ston men min beställning gick inte igenom 😆
Leveranserna är inte helt pålitliga i den här branschen 😆
Ett av stona vill jag verkligen inte ha ett stoföl ifrån i år då lockelsen att begålöa skulle vara för stor, men det känns som sten+glashus att önska efter en hingst.
 
Önskar mig faktiskt en hingst den här gången efter två ston på raken. Men samtidigt är jag glad om den bara kommer ut frisk och kry.
Extra spännande då det här är pappa häst första årgång som föds 😊 Den första är beräknad till Mars. Han lyckades pricka 100 procent förra året 15 av 15 blev dräktiga 😅 Så man får väl säga att det inte var något fel på hans fertilitet. I år kommer han får första gången finnas tillgänglig för alla som är intresserade av honom.

Mamma häst har iaf intagit en form av en Ubåt enligt hennes husse nu när hon jäser för fullt. Börjar märkas att hon tycker det börjar bli tyngre att röra sig speciellt när det kom så mycket snö en period.
 
Leveranserna är inte helt pålitliga i den här branschen 😆
Ett av stona vill jag verkligen inte ha ett stoföl ifrån i år då lockelsen att begålöa skulle vara för stor, men det känns som sten+glashus att önska efter en hingst.
Hingstföl är inte så dumt, ändå, har jag kommit på!
Man blir snabbare vaccinerad mot tokigheter som att vilja avla vidare och dessutom är de trevliga att hantera.

Jag har faktiskt varit mycket förtjust i mina unga manliga bekantskaper.
(Hästar alltså, skall förtydligas. :cautious:)
 
Dygn 212 ❤️
IMG_20240131_110559.jpg
 
IMG_0731.jpeg

Hedwig är på dygn 255 nu och har precis haft den vidrigaste hovböld man kan tänka sig. Kom upp i kronranden och var så jäkla stor. Hon hade så fruktansvärt ont. Stod på tre ben och bara svettades. Hemskt att se.😢
Röntgad tre gånger för att kolla 1 hovbensfraktur o sen så inte hovbenet hade rört sig.
Hon är 22 år och har aldrig haft någon tidigare.
Nu hoppas jag på lite lugn och ro och att jag får ett fint och friskt stoföl i slutet av maj och att Hedwig får fortsätta må bra.
 
Idag går vi ner på tvåsiffrigt. 99dgr kvar till bf.
Hon är inte jätterund men man känner rörelser under magen strax framför naveln.
Kamera har jag på året om så det är redan iordning. Snart daga att se över allt det övriga på inköpslistan/fixlistan.

Hur går det för er andra?
 
Idag går vi ner på tvåsiffrigt. 99dgr kvar till bf.
Hon är inte jätterund men man känner rörelser under magen strax framför naveln.
Kamera har jag på året om så det är redan iordning. Snart daga att se över allt det övriga på inköpslistan/fixlistan.

Hur går det för er andra?
Första här har Bf här om 10 dagar ca. Fortsätter vårvädret i Skåne tror jag det blir tidigare än så🙈
 
Första här har Bf här om 10 dagar ca. Fortsätter vårvädret i Skåne tror jag det blir tidigare än så🙈
Åh vad spännande! Hur mår hon? Syns det mycket på henne att det närmar sig? Det här är mitt första föl jag väntar på så det är så intressant att höra hur andra har det 😄
 
Åh vad spännande! Hur mår hon? Syns det mycket på henne att det närmar sig? Det här är mitt första föl jag väntar på så det är så intressant att höra hur andra har det 😄
Hon mår bra och ja hon ser färdig ut, kommer ev fylla lite till i juvret men det är redan sprängfullt. 😊 Är det ditt sto första föl också?
 
Våran madame går in på dygn 240 imorgon och hon börjar se ut som en riktigt ubåt 🥹❤️ Hon är trött, sover mycket och äter där i mellan annars så går hon mest runt och filosoferar för sig själv på dagarna, hon har inte så bråttom längre.
IMG_20240222_173011.jpg
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Airtags, selar etc
  • Hjälp mig utvärdera rasförslag?
  • Hundrädda

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp