Betäckningar 2023 och föl 2024

Nu är mitt sto hemma igen. Hon hade lagom stor äggblåsa på måndagen, seminerades sedan på tisdagen, och kollades på onsdagen och ägget hade inte gått, så hon seminerades igen på torsdag och fredag hade hon ovulerat.

Så nu väntar väntan igen...

Hon hade inte så mycket ödem i livmodern, och ni som kan, vad betyder det?
 
Nu är mitt sto hemma igen. Hon hade lagom stor äggblåsa på måndagen, seminerades sedan på tisdagen, och kollades på onsdagen och ägget hade inte gått, så hon seminerades igen på torsdag och fredag hade hon ovulerat.

Så nu väntar väntan igen...

Hon hade inte så mycket ödem i livmodern, och ni som kan, vad betyder det?
Det betyder att det normalt sett är en sämre brunst. Ödem är viktigt för att brunsten ska vara komplett. Men det är individuellt (som allt annat) och alla hästar får inte ödem.
 
Alltså.


På måndag kollar jag mitt sto igen, men jag tror hon är tom.

Nu har hon börjat brunsta och visar upp sig för både sto och valack i hagen.

Så trist. :meh: :cautious:

Nu är det i så fall verkligen sista chansen med en seminering till, annars får vi vänta till våren.

Vad tror ni, hon bör vara tom på måndag, eller finns det något hopp?
 
Senast ändrad:
Alltså.


På måndag kollar jag mitt sto igen, men jag tror hon är tom.

Nu har hon börjat brunsta och visar upp sig för både sto och valack i hagen.

Så trist. :meh: :cautious:

Nu är det i så fall verkligen sista chansen med en seminering till, annars får vi vänta till våren.

Vad tror ni, hon bör vara tom på måndag, eller finns det något hopp?
Var den dräktig eller tom?
Har haft ston som brunstat/skvätt i början av dräktigheten utan problem och fått föl.
 
Var den dräktig eller tom?
Har haft ston som brunstat/skvätt i början av dräktigheten utan problem och fått föl.
Här är det nervöst just nu. Jag skall åka och kolla henne idag, 16:e dygnet. Hela helgen har hon ställt upp sig och varit så kärvänlig med både människor och hästkompisar. Hon har inte skvätt nådigt heller, utan verkligen kissat...

Nu är ju hoppet det sista som överger en, men ärligt talat så är jag helt inställd på att hon är tom.

Kanske har vi till och med missat denna brunst, så det blir ingen seminering nu heller...

Äh, jag är deppig nu, det känns inget vidare.
 
Men så tråkigt, jag håller tummar och tår för att det sista försöket lyckas 🫡🤞🤞
Tack!

Hon seminerades idag och bakterieprovet visade liten nivå av streptokocker, så hon kommer att få penicillin i tre dagar med start idag.

Så typiskt! Förra provet sades vara negativt, men kan de ha missat?

Vad är prognosen nu? "Biter" penicillinet direkt?
 
Tack!

Hon seminerades idag och bakterieprovet visade liten nivå av streptokocker, så hon kommer att få penicillin i tre dagar med start idag.

Så typiskt! Förra provet sades vara negativt, men kan de ha missat?

Vad är prognosen nu? "Biter" penicillinet direkt?
Vi har haft ston som tagit sig trots positivt på streptokocker, men diagnos törs jag inte uttala mig om.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp