Betala och se glad ut?

Sv: Betala och se glad ut?

Där har du fel! ;) Jag har aldrig sagt att jag har slängt balarna. De står kvar här ute på stallplanen, mögliga och äckliga. Så vill bonden se hur fina de är kan han bara ta sig en titt! ;) Ska ringa han under dagen, tror inte det är några problem.. hoppas inte det i alla fall.

Det är ju inget bevis. Om du hade öppnat fräscha balar så hade de varit mögliga också efter ett tag.
Min hösilage leverantör byter ut gratis men givetvis bara om man ringer genast när balen öppnats. Det går inte att komma en vecka efter och säga att en bal var dålig. Det är ju som att ta med sig ett mjölkpaket veckan efter man köpt det till affären och säga att den här var dålig, lukta.
Nu litar min leverantör på mej och säger alltid att jag kan slänga den och hämta en ny men jag ringer ändå alltid direkt så att han kan komma och titta själv om han vill.

Senast ändrad:

Liknande trådar

Foder & Strö Jag brukar ha småbalshö som räcker i princip hela vintern, men i år har det gått extra mycket, dels pga fler hästar, dels pga av vädret...
Svar
10
· Visningar
3 410
Senast: L8P8
·
Hästmänniskan Ja, nu är det dags att höra om det finns någon här som har erfarenhet av att hyra/äga stall och vad man egentligen ska tänka på. Detta...
Svar
8
· Visningar
2 941
Senast: Pudlan
·
Kropp & Själ Lång text men jag behövde få ur mig det här och det är så många delar som spelar in att det inte gick att få det kortare, lämnar ut mig... 2
Svar
37
· Visningar
6 489
Senast: Qelina
·
Hästmänniskan BLää känner jag rent ut sagt. Fick äntligen tag på fint hö som jag hämtade hos en bonde några mil bort för någon vecka sedan. Till och... 2
Svar
26
· Visningar
2 851
Senast: Aliil
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Somna in hemma
  • Senast tagna bilden XVI
  • Uppdateringstråd 31