Betalning för att tävla häst?

• Tävling
  • Trådstartare Trådstartare Mirus
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 1 209
M

Mirus

Är det någon här inne som arbetar med hästar och som tävlar hästar åt andra?
Vad får ni betalt för det?

Sv: Betalning för att tävla häst?

Startavgifterna blir betalda plus min avgift för ridning. :)

nu arbetar inte jag med det, men anlitat en tjej tidigare för det. Då var det avgift för ridningen + startavgifter/anmälningsavgifter+v etavgifter. Hade vi inte stått i samma stall hade jag även fått bekosta och ombesörja transport till tävlingsplatsen/alt till hennes stall.

400 kr /dag.
Givetvis stod hästägaren för alla omkostnader!
Jag åkte till stallet innan och hjälpte till med förberedelser, lastning osv. Kollade att allt var packat och så.

Håller inte på med det längre då jag har annat jobb nu och inriktar mig enbart på de egna hästarna.

Tack för alla svar.

Hade mest å åtanke att om man får betalt en viss summa för att man tränar en häst under ett pass så är ju oftast en tävlingsdag betydligt längre = mer förlorade inkomster för att man inte kan arbeta som vanligt.
Så Charmex svar var åt det hållet jag tänkte.
Skulle varit lite tydligare i min fråga, men det är bra med olika infallsvinklar också.

Liknande trådar

Dressyr Nu är jag och hästen anmälda till vår alldeles första tävling tillsammans! Hästen har aldrig tävlat och jag har inte tävlat sen 2007! I...
Svar
7
· Visningar
987
Senast: fio
·
Tävling Jag letar efter bra musik att tävla till, i detta fallet är det islandshästgrenen Gæðingalist men jag tänker att tråden kan fungera även...
Svar
7
· Visningar
339
Senast: Gabby_Ossi
·
Tävling Min häst är otrolig fin och hoppar super på träning och hemma men på tävling blir han så spänd ,bockig och så fort någon rider förbi han...
Svar
5
· Visningar
742
Senast: MiniLi
·
Western Hej! Jag är ganska ny inom westernridning och håller fortfarande på att lära mig, så jag rider på en låg nivå. Min tränare har dock...
Svar
2
· Visningar
590
Senast: Ramona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vilken ras passar mig?
  • Smitare - hur gör ni?
  • Kanin dräktighet