• Foder & Strö
  • Trådstartare Trådstartare zanne
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1
  • Visningar Visningar 626
Z

zanne

Hej, har arrenderat mer mark, som har mycket dåligt bete och jag har inte en aning om hur eller vad jag ska göra för att bättra på den till nästa år.Marken är ganska sandig. Skulle vara jätte tacksam för hjälp och råd.:confused: :(

Sv: Bete

Gödsla den är väl kanske ett första steg?

Ta kontakt med en bonde i närheten som kan hjälpa dig med rådgivning och kanske att göra det rent praktiskt också.

Själv tömde jag min gödselstack över sommarhagen förra veckan så nu hoppas jag att det växer ordentligt nästa sommar. Ser det bra ut så skördar vi en omgång ensilagebalar där innan pållarna går dit på bete.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Vi har ett sto som precis blev 16 år gammal. Varmblodstravare. Hon har sedan 6 veckor nu haft besvär med flytningar från vulva...
Svar
8
· Visningar
715
Foder & Strö Hej alla bukefalister. Jag har precis fått reda på att min ena har gräsallergi. Han kan vara allergisk mot följande ( en eller alla)...
Svar
18
· Visningar
723
Senast: Alexandra_W
·
Foder & Strö Hej! Jag har en foder ponny just nu som jag är lite orolig för .. hon är ett 15 årigt sto som i grunden har lite svårt för att behålla...
Svar
14
· Visningar
2 016
Senast: tanten
·
Foder & Strö Hej, är rätt ny/okunnig på detta med hästens foder. har bla använt mig av olika foderstatsprogram för att få till rätt foder och rätt...
Svar
5
· Visningar
728
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka