Bukefalos 28 år!

J

Juvelflickan

Hejsan!

Idag när jag vart i stallet så vart det två hästar lite längre bort som började bråka. Jag sprang dit och sade till dem, båda slutade och så började de båda två på samma gång skrapa med en framhoven i marken..?

Vad betyder det?

Tacksam för svar!

/Frida :banana:
 
därför att dom var troligtvis uttråkade och kivades lite med varandra. sen när dom inte fick det började de skrapa i stället. vilket också är ett teckan på otålighet.
varför sa du till dem förresten? :confused:
 
För att jag reagerar snabbt som satan då hästar bråkar nu, efter att min pålla fick en så allvarlig spark i våras att hon dömdes ut...
Men, hon lever idag.
Nu kanske du förstår varför ;)


/Frida :banana:
 
Jag tror också att de var uttråkade helt enkelt, och när du kom och började samtala med dem talade de också om för dig att de tröttnat på att skrota i hagen, de är hungriga, törstiga och uttråkade genom att skrapa med hoven.
 
Jo, det var väl antagligen det.
Tyvärr så kunde jag inget göra ,eftersom jag inte visste vems hästar det var. Hästarna vart där på kurs.

Tack för svaren!

/Frida :banana:
 
Överslagsbeteende....när man "stör" ett beteende hos ngt djur kan de lixom bli väldigt konfunderade å börja göra ngt helt annat istället. Spana in ett förvirrat fjäderfä (typ en and) om den tex blir allt för stressad börjar den putsa sig istället.... :bump:
 

Liknande trådar

Hästhantering Kan ju börja med att vi har en vet tid på tisdag, men någon som har en aning om vad som kan vara fel eller haft liknande problem? Jag...
2 3
Svar
45
· Visningar
4 685
Senast: JohannaB
·
Ridning Hejsan! Nu har jag läst igenom några som har liknande problem här på buke. Dock skiljer sig min historia något från de andra. Jag...
2
Svar
21
· Visningar
2 586
Senast: Roheryn
·
Ekonomi & Juridik Hej hej Jag vill bara ha lite råd hur jag ska gå till väga i en väldigt jobbig situation som nätt och jämnt tar all energi man har...
Svar
4
· Visningar
1 210
Senast: Inte_Ung
·
Ridning Och jag har ingen aning om vad jag ska leta efter. Jag behöver en som kan stå en vecka eller tre utan att göra skolor ovan mark när vi...
5 6 7
Svar
132
· Visningar
11 998
Senast: Ramona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Sulöm häst - tips
  • Ridstrumpor!
  • INK

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp