Bett fråga

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare KorvaS
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 14
  • Visningar Visningar 1 162
K

KorvaS

Ja har en conemara sto på 13 år hon heter Rubin :love::love::love:
Hon e väldigt stark så ja rider henne på ett pessoa o hon går jätte bra o kröker fint på halsen osså som dom ska göra :):love::love: men nä ja rider ut vill ja växla lite så kan ja ha ett tvådelat pelham då?

Puss o Kjam KorvaS o Rubin :love::love:

Sv: Bett fråga

Om din häst är stark så kan det vara ok att använda ett rakt pelham eller kimblewick tex, men inte pessoa eller delat stångbett av någon typ, (tex. pelham).

Och du, hästen går inte "som den ska" om den bara kröker på halsen, hästen försöker bara att slippa pessoabettets hemska effekt!!!!:crazy::crazy::crazy:

varför inte delat pelham?

meeh de ser ju så fint ut typ :bump:

Nu vill jag inte vara elak men efter hur du beskriver att din häst "kröker fint på nacken som dom ska" så borde du inte rida med varken pessoa (man bör väl aldrig rida med pessoa..) eller pelham överhuvudtaget. För du verkar inte ens ha kunskapen om när och hur hästen arbetar rätt. Sätt på ett tredelat och rid dressyr för tränare ist så ska du se att de kommer lösa sig.

Har inte råd me tränare :crazy::smirk:

Fadeaway: Va e troll :crazy::crazy:

Man får la räkna med att det kostar att ha häst? Man måste facktist rida för tränare ibland

Ja vet men ja har ridit fö min granne några gånger men hon e sjuk nu :( :( :( :(

Jag sitter inte här på bukefalos och funderar på om folk ljuger eller inte. Varför skulle inte detta vara en vanlig hästtjej som är i behov av tips och hjälp? Finns faktiskt otroligt många okunniga hästägare i landet, denna tjejen är ju iaf modig och frågar. Och då påstår du att hon sitter här och ljuger. Man kan inte bara anta hur som helst.

Kanske du kan komma överens med någon duktig tränare du kan rida för att du tex hjälper till med tränarens hästar i utbyte mot en lektion?

Användaren har varit aktiv tre dagar och redan är sju av inläggen borta.
Har du läst de andra inläggen?

I min andra tråd så vare ju för att alla skrev troll :crazy::crazy:

Nu vill jag inte vara elak men efter hur du beskriver att din häst "kröker fint på nacken som dom ska" så borde du inte rida med varken pessoa (man bör väl aldrig rida med pessoa..) eller pelham överhuvudtaget. För du verkar inte ens ha kunskapen om när och hur hästen arbetar rätt. Sätt på ett tredelat och rid dressyr för tränare ist så ska du se att de kommer lösa sig.

Exakt hade inte kunnat säga det mycke bättre.:bow:

Nepp, jag har inte snokat runt och lekt dektektiv. Det roar mig faktiskt inte att lägga mig i så pass mkt. Blir så trött på det här stället ibland att de ska va sån taskig attityd. Svara på inlägget o ge blanka f*n i vem eller vad som sagts innan. Skulle va skönt om alla kunde slut avara så nedlåtande mot dom som frågar om hjälp med..

I min andra tråd så vare ju för att alla skrev troll :crazy::crazy:
konstigt hörrudu.. du skriver ju helt ihopdiktat.. vem sitter och skriver tråd efter tråd och fabulerar ihop om saker som är bukefalos favorithatobjekt? :smirk:

nej jag röstar på Troll.. :p

Liknande trådar

Utrustning Jag behöver bettförslag till ena ponnyn. Jag rider oftast på hackamore, ibland babypelham, rakt i gummi. Hon är åt det heta hållet och...
Svar
1
· Visningar
1 117
Senast: Lipperta
·
Utrustning Min 6-åring som jag nu haft i 5 år visar sig allt mer bli känslig för varje år och i takt med sin utbildnings- och... 2
Svar
25
· Visningar
4 593
Senast: AW
·
Hoppning Jag har aldrig tävlat på lokal hoppning eller högre, trots att jag tog grönt kort för ett stort antal år sedan :o Nu har ju dessutom en... 2
Svar
24
· Visningar
4 856
Senast: Habina
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag är verkligen inne i ett flow nu när det gäller ridningen. Det är SÅ roligt, och som @Araminta skrev något som jag måste försöka ta...
Svar
0
· Visningar
497
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka