Bett igen!

mirage

Trådstartare
Jag skulle vilja testa ett tredelat eggbett till min häst. Har kollat på några men de var så himla tjocka! :eek: Vet någon vart i Stockholmsområdet (alt postorder) jag kan hitta ett tredelat bridong-eggbett? Tyckte att det fanns i Höökskatalogen men står inte med på hemsidan och finns inte i affären. Alla tips mottages med glädje! :bow: :banana:

GOD JUL
 
Jag köpte ett sådant i somras!! Superbra bett! Köpte iofs mitt i Falsterbo =))
Kolla på Lillhästen I Stav!
 
Har kollat på deras hemsida men fanns inget där... :( Hur smalt är ditt bett? Är det ett bridongbett?
 
Globus har ett sånt som min kompis köpte på den lokala ridpsortbutiken här. Kolla hos ngn som har Globussortimentet om de kan ta hem ett till dig?
 
Ingen som har en hemsida där man kan titta på bettet(-n)? Har inte Globus någon hemsida?
 
Attans! :crazy: Finns det ingen annan hemsida som kan tänkas ha bettet på bild? Vet iofs hur det ser ut men ändå! :smirk:
 
Jag kollade inte vilka bett de hade, bara såg att de hade Globus. Är inte intresserad av deras bett.
 
Jag köpte ett tredelat Globus eggbett på Eko-hallen i Länna. Det kostade 169:- (har jag för mig). Det kan jag rekommendera.
 
Just ett sånt bett du vill ha finns hos Hööks, men tycker inte det var en riktig höjdare.

Däremot har Globus underbara sådana bett, tredelade med fasta ringar och då behöver du nog inte bridong heller, eftersom de är rimligt tunna och fina. De finns på Eko:- till bästa priset, annars har Hästbiten mfl dessa också.
 
Hittade ett på Eko faktiskt! :banana: Det var väldigt smalt men är man snäll och mjuk i handen borde det fungera bra! :)
 
Ja men du ville väl ha ett som inte var för tjockt iallafall? Nä, globus-betten från Eko är helt ok i tjocklek, tror inte du behöver oroa dig. Det är ju inte meningen att man ska sitta och dra i betten hela tiden ändå.
:)
 

Liknande trådar

Träning Detta blir långt, men jag försöker få med så mycket som möjligt av historien. Jag köpte min häst 2015. Hon var då 10 år och hade kommit...
2
Svar
24
· Visningar
3 413
Senast: Fiorano
·
Utrustning Har ni några tips till bett till känslig häst? Min häst har ett sprengerbett, dynamic med d-ringar, vilket fungerar bra men upplever att...
Svar
7
· Visningar
1 917
Senast: user19728
·
  • Artikel
Dagbok Jag kämpar på med att skola om mig från ekonomiskt vidlyftig till kostnadsmedveten. Det är verkligen nyttigt och välbehövligt! Och jag...
Svar
2
· Visningar
1 055
Senast: cassiopeja
·
Utrustning Hästen (Islandshäst) behöver ett nytt bett. Enligt utbildad hästtandläkare har hon liten mun och behöver ett smalt bett. Hon har nu...
Svar
7
· Visningar
3 774
Senast: Ace
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp