Bett på hingst

Pluto Nebulon

Trådstartare
Undrar vilket bett är bäst att ha på en hingst med känslig mun?
Ska börja hoppträna honom och så undrar jag om det är vissa krav på bett för hingstar på tävlingar. Tacksam för svar
 
Sv: Bett på hingst

Speciella regler för hingstar? :confused: Det har jag aldrig hört.. Varför skulle det vara det? En hingst skall väl kunna uppföra sig som vilken annan häst som hälst på tävling? Ett vanligt tredelat är väl att rekommendera men bett är väldigt individuellt, hästar har olika smak.
 
Sv: Bett på hingst

använd de bett som du använder i vanliga fall... fungerar inte det, prata med din tränare!
 
Sv: Bett på hingst

Alla de tre hingstar som rids hos oss går på tredelat tränsbett.
Det är väl något att rekommendera om din häst har en känslig mun.
 
Sv: Bett på hingst

Nej jag vet inte jag har inte heller hört talas om speciella regler för hingstar, me de va hingstens förra ägare som sa att jag måste rida på det starkaste bettet för att få tävla. Låter lite lustigt tycker jag. För han är jätte känslig i munnen man kan knappt ta i tyglarna för att han reagerar.
 
Sv: Bett på hingst

Kan kanske vara så att den förra ägaren vet att han inte är lika trevlig att ha att göra med ute på tävling därav hennes rekomendation av skarpare bett än hemma.
 

Liknande trådar

Utrustning Som rubriken råder så är jag inne på att skaffa antingen ett Nova bett eller ett poponcini bett, Jag är orolig att nova bettet ska gå i...
2
Svar
27
· Visningar
1 897
Senast: villhöver
·
Avel Hej! Jag har ett nystartat företag och ska företaga inom avel och har nu två unga lovande hingstar jag vill använda inom avel för både...
Svar
18
· Visningar
1 672
Utrustning God kväll! Min kompis har en häst på fodervärdsavtal. Ägaren bor långt bort. Min kompis är en skogsmulle ryttare och inte av den...
2
Svar
20
· Visningar
1 888
  • Artikel
Hästnyheter Att ha rätt bett kan vara avgörande för hästens munhälsa. Men hur vet man vilket bett som är bäst, hur ska vi kunna betsla hästen...
Svar
3
· Visningar
721
Senast: iNHALE
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp