Nu skulle jag behöva lite hjälp. Min häst är väldigt känslig och jag rider därför till vardags på ett rakt syntetbett med rörliga ringar och när jag rider ut och hoppar på ett rakt metallbett med rörliga ringar. Det har han funkat ganska bra på, men i hoppningen blir han så het (är het i vanliga fall också, men i hoppningen blir det lätt åt det okontrollerbara hållet och så länge vi varit i ridhus har det gått bra, men nu börjar utomhussäsongen och då är det inte lika kul eftersom han blir extra laddad). Jag skulle alltså behöva ett bett som är väldigt snällt för denna känsliga häst, men ändå som gör att jag kan få tag på honom.
Delade bett har inte funkat hittills och tandläkaren tyckte att raka bett är att föredra till min häst. Men jag är rädd att betten blir för skarpa.. Någon som har något tips på ett bett som skulle kunna passa min häst?
Delade bett har inte funkat hittills och tandläkaren tyckte att raka bett är att föredra till min häst. Men jag är rädd att betten blir för skarpa.. Någon som har något tips på ett bett som skulle kunna passa min häst?