Bett till stark häst.

Sv: Bett till stark häst.

Jag har samma problem men är osäker på om pelham eller kimblewick kan vara för starka. :)

Jag har samma problem med min häst. men han försöker inte dra iväg utan mer hänger sig i bettet. Har funderat på kimblewick elr pelham men är väldigt osäker.

har själv problem med att min häst hänger sig i bettet. har ett vanligt tränsbett nu. Tycker du att jag ska köpa kimblewick?

Eller så tar du hjälp av en tränare om problemet är att hästen hänger i handen på dig.
Då tror jag inte att uppbetsling (men kanske bettbyte, det behöver ju inte betyda skarpare!) hjälper.

Liknande trådar

Utrustning Min ponny är en MAXAD C ponny som är väldigt pigg men extremt känslig. Jag håller på att försöka se över hans bett då han har väldigt...
Svar
7
· Visningar
437
Utrustning Hej! Tänkte kolla, då jag gärna vill ha varierade åsikter kring mitt lilla dilemma jag har.. Min häst, hon är en väldigt egensinnig...
Svar
7
· Visningar
1 034
Utrustning Hejsan! Jag har en 2-åring som jag ska börja vänja in med bett. Veterinären var och tog 2 vargtänder i april så hon är undersökt i...
Svar
14
· Visningar
1 778
Senast: cirkus
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
651
Senast: cowgirl81
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka