Bett-tråd!!

Sv: Bett-tråd!!

Vet inte om det har något speciellt namn när ringarna är "infällda" sådär, men det är ett gagbett av samma typ som pessoabettet.
 
Sv: Bett-tråd!!

Men fullcheek, är det för samma ändamål som d-ring? Att det inte ska åka in i munnen? För fullcheek har jag heller aldrig förstått vad det är :D

Haha, nu hittade jag ett till bett jag ville veta mer om! :p


Såhär kan ett fullcheck se ut.
Detta har parerstänger och sedan lösa ringar, men jag har även ett fullcheck där ringarna är fasta emot parerstängerna. Tror dock inte att jag har någon bild på det tyvärr.
 

Liknande trådar

Utrustning Det börjar bli dags att börja fundera på att kanske ta sig ut på någon dressyrstart i sommar och jag behöver bettips eftersom man inte...
Svar
17
· Visningar
1 067
Senast: Fazeem
·
Utrustning Hej! Jag har en ponny som är riktigt känslig i munnen, och blir väldigt stressad när man tar i tygeln för mycket. De tidigare ägarna red...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
5 046
Senast: Bri
·
Utrustning Jag ska köpa nytt bett till min ponny då det vi har nu är för litet. Han har 11,5 i fasta ringar men vilken storlek blir det då med lösa...
Svar
5
· Visningar
1 154
Senast: Freazer
·
Utrustning Långt inlägg! Vår ponny är rätt känslig i munnen. När vi köpte henne i februari förra året så kollades hon och åtgärdades i munnen av...
2
Svar
31
· Visningar
3 945
Senast: Kristall10
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp