Bett vid hoppning

Sv: Bett vid hoppning

Jag vet att det inte är det på unghästastar som ska kvala till championat eller breeders eller vad det nu är. då måste man ha vanligt "snällt" bett om man inte får dispans. Jag tror för övrigt det är ganska fritt :cool:
 
Sv: Bett vid hoppning

det är "i princip" fri bettsling = ungefär; om bettet inte skadar hästen så får du ha det.

Som tidigare skrivet så kan det vara på vissa speciella tävlingar som annat gäller och ponnyer får endast ha vissa bett (finns avbildade i TR).
 

Liknande trådar

Utrustning Om jag tolkar TR rätt så får man i princip använda vilket bett som helst i hoppningen, stämmer det? Är Bacher bett (det bettet som inte...
Svar
1
· Visningar
801
Senast: sweep
·
Hoppning Nu startar EM i hoppning och jag tycker att det förtjänar en tråd. Det är väl inte bara jag som kommer att titta?
35 36 37
Svar
723
· Visningar
27 566
Tävling Hej! Jag behöver hjälp att tolka TR 2023 Hoppning. Såhär står det: ”2. Träns / huvudlag 2.1. På tävlingsområdet ska hästen ledas i...
Svar
4
· Visningar
1 465
Senast: Sootie
·
Hoppning Vilken nivå/höjd måste man tävla på för att kunna vinna prispengar på hopptävlingar i Sverige eller närliggande länder i Europa? När...
3 4 5
Svar
95
· Visningar
9 848
Senast: Cambrie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Lösa hundar
  • Senast tagna bilden XV
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp