Bett vid hoppning

• Hoppning
  • Trådstartare Trådstartare MaddeO
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 779
Sv: Bett vid hoppning

Jag vet att det inte är det på unghästastar som ska kvala till championat eller breeders eller vad det nu är. då måste man ha vanligt "snällt" bett om man inte får dispans. Jag tror för övrigt det är ganska fritt :cool:

Sv: Bett vid hoppning

det är "i princip" fri bettsling = ungefär; om bettet inte skadar hästen så får du ha det.

Som tidigare skrivet så kan det vara på vissa speciella tävlingar som annat gäller och ponnyer får endast ha vissa bett (finns avbildade i TR).

Liknande trådar

Dressyr Min häst har en tendens att börja tugga på bettet (läs öppna och stänga munnen) när han tycker att saker är jobbigt/han tar i. Det...
Svar
9
· Visningar
576
Senast: Elo
·
Hoppning Såg idag en blå tunga på hopphäst på GHS. Syntes tydligt från min plats i TV-soffan- Såg också hästar som gapade med skarpa bett i...
Svar
18
· Visningar
1 688
Senast: Shaggy
·
Hoppning Jag har inte tävlat själv på typ femton år, men har på sistone varit åskådare på några hopptävlingar, och jag noterade sist att alla...
Svar
19
· Visningar
1 344
Utrustning hej! är veredus pro jump ll bakskydd tillåtna i hoppning för storhäst på 8 år, och isf i vilka klasser? behöver hjälp att tolka tr😊🙈
Svar
2
· Visningar
398

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Diskbråck
  • Syringomyeli eller något annat?
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Tillbaka