Prova äppelbett kanske? Jag tycker många hästar fungerar bra på det, det är mjukt och trevligt i munnen och ger en trevlig känsla. Var noga bara så det inte blir några vassa kanter.
 
Har en känslig och stark häst som gärna knäpper av! Har ni tips på bett?
Din fråga är på nivån "Hur långt är ett snöre?" den går alltså inte att besvara alls. Det behövs mycket mer information för att man ska kunna ge några tips alls som inte är totala gissningar.
Vad har du testat för bett? utförande och material
I vilka situationer blir den stark?
Hur duktig är du på att rida?
Vad har hästen för temperament?
osv.

Mitt generella tips i den här typen av trådar är att ta hjälp av en tränare. Ofta sitter nämligen inte problemet i hästens mun utan i sadeln.
 

Liknande trådar

Utrustning Om jag tolkar TR rätt så får man i princip använda vilket bett som helst i hoppningen, stämmer det? Är Bacher bett (det bettet som inte...
Svar
1
· Visningar
781
Senast: sweep
·
Utrustning Fick med en massa extra remmar med tränset och gissar att det är remmar för att kunna rida bettlöst? Tänker jag rätt? Har inte hunnit...
Svar
2
· Visningar
468
Senast: Sorgsen
·
Utrustning Jag är vilse i bettdjungeln... Fullblodet går på PeeWee-bett, hon har även haft ett 3 delat fullcheek nångång samt testat 3 delat...
Svar
18
· Visningar
1 038
Senast: tuaphua
·
Utrustning Det börjar bli dags att börja fundera på att kanske ta sig ut på någon dressyrstart i sommar och jag behöver bettips eftersom man inte...
Svar
17
· Visningar
1 060
Senast: Fazeem
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Hur länge är din hund ensam?
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp