Prova äppelbett kanske? Jag tycker många hästar fungerar bra på det, det är mjukt och trevligt i munnen och ger en trevlig känsla. Var noga bara så det inte blir några vassa kanter.

Har en känslig och stark häst som gärna knäpper av! Har ni tips på bett?
Din fråga är på nivån "Hur långt är ett snöre?" den går alltså inte att besvara alls. Det behövs mycket mer information för att man ska kunna ge några tips alls som inte är totala gissningar.
Vad har du testat för bett? utförande och material
I vilka situationer blir den stark?
Hur duktig är du på att rida?
Vad har hästen för temperament?
osv.

Mitt generella tips i den här typen av trådar är att ta hjälp av en tränare. Ofta sitter nämligen inte problemet i hästens mun utan i sadeln.

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag har nyligen köpt en ny hopphäst, sto 13 år hoppar upp till 140. Hon flyttade hem till oss för snart 4 månader sedan. Upptäckte...
Svar
1
· Visningar
238
Senast: Nevermind
·
Utrustning Hej hej! Jag rider en ridtravare som fungerar superbra på hackamore men när han har ett bett (tredelat tränsbett) i munnen blir han... 2
Svar
33
· Visningar
1 216
Senast: sweep
·
Utrustning Min ponny är en MAXAD C ponny som är väldigt pigg men extremt känslig. Jag håller på att försöka se över hans bett då han har väldigt...
Svar
7
· Visningar
509
Utrustning Hej! Överväger att köpa ett nytt bett till min ena. Använder ett vanligt tränsbett med fasta ringar idag men vill ha ett som är något...
Svar
15
· Visningar
1 236
Senast: dukie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tråden för spår
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 31