• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Asterix
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 45
  • Visningar Visningar 2 598
Sv: Bett

Ok, alla hjar visst olika bett. Motivering till varför ni just har dem då?
Min är för att min häst funkar bäst på det, inte för att ja testat ngt annat, men hehe. Han funkar bäst på det :D Hoppas att han ska göra det resten av hans liv oxå :)

smalt tredelat med rund mittdel till all ridning. :bump:
På väg att beställa ett bitless bridle, och sen ska jag köpa ett rakt tränsbett också att variera med..

Växlar mellan tredelat, rakt och sidepull vid all ridning. Sidepullet håller vi fortfarande på och "kör in oss" på, så ska jag rida ett ordentligt dressyrpass blir det något av betten.

Rider med tredelat, fasta ringar - egg bett alltså. brukar rida med postkandar ibland om jag rider ut med flera andra eller tömkör.

Asterix skrev:
Vilket bett använder ni när ni rider? Hopp, dressyr och ute?
Jag har alltid tre-delat...

:bump: :bump:

Häst nr 1 het och stark men känslig,

Dressyren: tredelat

Hoppningen: tredelat

Terrängen: parerbett

Häst nr 2 fullblod som gått på banan.

samma bett och träns i alla grenar dvs tredelat

Häst nr 3 4år hopphäst

samma bett och träns vanligt tredelat sweet iron

Liknande trådar

Utrustning Hej hej! Jag rider en ridtravare som fungerar superbra på hackamore men när han har ett bett (tredelat tränsbett) i munnen blir han... 2
Svar
33
· Visningar
1 208
Senast: sweep
·
Utrustning Min ponny är en MAXAD C ponny som är väldigt pigg men extremt känslig. Jag håller på att försöka se över hans bett då han har väldigt...
Svar
7
· Visningar
470
Utrustning Min unghäst blir tre år iår och av olika anledningar är jag inte så sugen på att sko henne traditionellt, inte just nu iallafall. Men... 2 3
Svar
59
· Visningar
2 470
Senast: skiesabove
·
R
Utrustning Vilka bett lösa träns tycker ni är bäst och varför? Alltså inte märken och då utan tillexempel hackamore eller side pull eller så! Om...
Svar
0
· Visningar
286
Senast: Raderad medlem 149524
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka