• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Notorius
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 5
  • Visningar Visningar 671
N

Notorius

Jag håller på och rider igång min häst nu efter ett par veckors vila och han är hemsk att rida nu :p Jag får bara rida 3 x 15 min i veckan och normalt rider jag 1-2 timmar om dagen, så gissa om han har överskottsenergi :p
Aja, iaf, han är väldigt jobbig att rida nu och stegrar sig/försöker sticka och stegrar sig och slänger runt. Jag är livrädd för att kotan ska hoppa fel igen.
Jag rider på hack nu, men fick snabbt inse att det inte funkar, vad finns det för alternativ? Hästen är stark som fan :p :D

Sv: Bett

när min häst är som piggast andvänder jag ett ganska smalt pessoa, fungerar bra tycker jag ;)

Jag gillar inte pessoa, min häst funkar inte på det. Jag har tänkt på pelham, är det 'bra'?

Jag rider på pelham ibland. Tycker att det har en tendens att bli lite "stumt". Med risk att bli halshuggen så tipsar jag om graman, såvida du inte har en häst som har lätt för att knäppa av i nacken. Den hjälper till att få ner hästen på marken.
Annars skulle jag nog promenerat av den värsta energin, om jag var du.

Neej, han knäpper inte av i nacken. Kan ju testa iaf.
Promenera försökte jag med, men en häst i tävlingskondis som är väldigt stirrig annars också är inte så lätt att kontrollera :p

om du har tillgång till manege eller paddok så kan du ju alltid släppa hästen där innan du rider så att den får springa av sig det värsta .

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett... 7 8 9
Svar
179
· Visningar
29 212
Senast: lizzie
·
Hästmänniskan Vet inte riktigt vilket prefix som passar, så det får bli övrigt. Lång historia kort: Många händelser de senaste åren har krossat mitt... 2 3
Svar
49
· Visningar
12 909
Senast: Karminnie
·
Hästvård Min häst har just konstaterats ha kotledsinflammation, vänster fram, efter att ha varit "trasig" hela det här året. Och jag är lite...
Svar
16
· Visningar
3 633
Senast: Liten
·
Utrustning Har ett kallblod här hemma som är stark som 14 oxar! Han är lite i utbildnings skedet ännu med ridningen, allt går bra och han utvecklas...
Svar
11
· Visningar
1 469
Senast: Totola
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Eurovision 2025
  • Balkong 2025
  • Klädråd, bröllop.

Hund, Katt, Andra Djur