• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Gazzan
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 16
  • Visningar Visningar 961
G

Gazzan

Hmm är ju inte direkt haj på små hästar i storleksväg men nu har jag skaffat en på foder som jag ska köra in och så mkt har jag kommit fram till att de bett jag har på 13.5 INTE passar till en häst på 88 cm:rofl: :D

Så vad kan en sånhär pyttehäst tänkas ha i bettstorkel?? vad har era små på runt 88 cm för storlek?

Sv: Bett

Som sagt förr - munstorleken går inte i förhållande till mankhöjden.
Tränsa med ett litet bett du har, dra ut det på ena sidan och mät det du får ut. Dra av det på bettets ursprungliga storlek och voila, så har du din hästs bettstorlek.

Jag skulle kunna tänka mig att en sån mini har mellan 6,5 och 9,5 i käften. ;)

Nja vists har liten häst förhållande till liten mun.. hitta den minishettisen med 13.5 käft.. den vil jag verkligen se:rofl:

den häst på 165 har 100% större mun än den häst på 88 cm;)

Men ditt tips var bra ska åka ut och kolla=)

Och min 165are har 10,5-11,5 på sina bett ;)
Har du en ännu en ny häst? För den ponnyn du red på var väl inte 88 cm bara? :eek: :D

Har du en mini-shettis? Bett på 13,5, hjälp...
Eller missuppfattade jag allt nu...

Visserligen är det individuellt, men kan väl omöjligt ha så stort bett, min isis har inte ens det, inte min fd nordis heller...

Vet inte vad minsta bettstorlekarna ligger på, prova ett runt 9, kanske ska vara mindre ändå... Be att få ta hem på prov.

Tänk på bara så att du inte har ett för tjockt bett! "Vanliga" bett som man köper i små storlekar är oftast för tjocka för de där små.

Mantorps travshop har pyttesmå travbett, har ett 9.5 därifrån som är 0.5 cm i diameter. Jättebra att vänja unghästarna med.

Ponnytravet har ju blivit ganska utbrett så det borde gå att hitta bra bett där.. som föregående också sa. De brukar som sagt inte vara för "tjocka"..

Ja jag ska göra som tipset jag fick ta de bett jag har idag och så ritar jag med en penna där hennes storlek är och mäter så får ajg ju fram storleken..
Men träns och sånt finns de storlekar mini?? någon bra hemsida för de lilal små liven med utrusningar och så=)

Yes, träns finns i ministorlek. Bland annat har ju hööks det. Annars har www.lillhastenistav.se mkt shettissaker. Skulle gissa på att hon säkert har 9,5 i bett.

Klart det finns i storlek mini! Annars brukar vanliga träns i shettis-size vara väldigt små. De har varit för små på alla shettisar vi har haft hemma på utbildning eller lån.

Hööks har jättefina, och de är inte ensamma om att ha träns i stl mini.

Jag har ett Jacson träns min våran lilla och då var ändå pannbandet och nosgrimman för litet för henne!!! Så visst finns det!!!

Kolla på ponnyprakt. se kanske???

Liknande trådar

Utrustning Nu måste jag få puttra ur mig litegrann. Varning för extremt nördigt prat om reflexer 😂 Jag ÄLSKAR reflex- och varselkläder. Jag vet... 2 3
Svar
52
· Visningar
3 441
Utrustning Som rubriken råder så är jag inne på att skaffa antingen ett Nova bett eller ett poponcini bett, Jag är orolig att nova bettet ska gå i... 2
Svar
27
· Visningar
2 807
Senast: villhöver
·
Hundavel & Ras Ny på forumet så har inte koll på hur detta funkar men jag ger det ett försök. Jag och sambon planerar att skaffa en till hund framöver... 4 5 6
Svar
106
· Visningar
6 689
Senast: Kajsalisa
·
R
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar... 2
Svar
23
· Visningar
2 366
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Annonsera Mera VIII
  • Födda-24