Sv: Bett

underbart att se någon ta sitt förnuft till fånga, och inte som många andra komma med genomskinliga invändningar i tio tråd-sidor:bow:

Näää.. Varför be om tips om man ändå inte tar åt sig av dom? :crazy: Jag vill ju att det ska funka, och det verkar det göra nu :D

Måste vara frustrerande för dig som Whitaker-fan (för det är väl du som är väldigt "into-Whitaker"?) och samtidigt Pessoabetts-hatare att de använder just det bettet.

De säljer egentillverkade pessoabett i sin kollektion + att jag sett flertalet gånger på mer än en häst att de använder det själva.

Förresten... Jag tycker det är lite udda också att den bild du visar i din beskrivning om pessoat kommer från http://www.sustainabledressage.com/tack/bridle.php#pessoa men att ni har olika åsikter om bettet... Men du kanske bara ville åt bilden, inte hennes åsikter? Hon skriver nämligen att bettet HAR hävstång.

Rent allmänt: Tycker det är konstigt att så många tar till sig 100% av det hon skriver på sin sida för jag har hittat ett par grejor som jag inte alls håller med om... OBS allmänheten i detta - gäller alltså inte dig utan många andra här på Buke... Bland annat skriver människan att hon i princip rekomenderar det tjocka, raka gummibettet :eek: samtidigt som hon skriver att tjocka bett inte är bra? Hur ska människan ha det egentligen??

Sorry TS och moderatorerna, detta var visst helt OT :p

Senast ändrad av en moderator:

Metalab är inte JWs egna bettkollektion, de har bara med dem i sitt sortiment.

Big difference ;) Men, men. Likväl säljer och använder de dem. Du får väl hacka lika mkt på dem som du gör på Bukefalister :rofl:

Senast ändrad av en moderator:

Ang ovanstående hemsida så känns det också lite B att hon kan såga nästan alla bett men när man kommer till Kandaret så (surprise, surprise) försvarar hon det istället (genom att skriva att man givetvis ska rida med försiktiga, små hjälper - för det gäller ju inte alla andra bett heller??? :cool:) för att hacka ner på att man stoppar dubbla bett i munnen på hästen som precis nyss knappt hade plats för ett enda bett??? hm... :smirk:

Oj så trevligt med ett ärligt och kunnigt inlägg ang pessoabett!! Jag har oxå ridit me pessoabett en gång för länge sen innan jag visste vad jag gjorde. Vi är ju alla bara människor men de e våran skyldighet att se efter våra djurs bästa och ta del av info och utvärdera för att se vad som är bäst för just vår häst.

Oj så trevligt med ett ärligt och kunnigt inlägg ang pessoabett!! Jag har oxå ridit me pessoabett en gång för länge sen innan jag visste vad jag gjorde. Vi är ju alla bara människor men de e våran skyldighet att se efter våra djurs bästa och ta del av info och utvärdera för att se vad som är bäst för just vår häst.

jag hade pessoa till min förra häst men jag hatar dom så jag köpte ett vanligt men nu har jag en ny som också har pessoa så jag ska köpa ett nytt till henne me

Hej! Jag håller på och gör ett projektarbete om
olika betts påverkan i hästens mun. Just nu håller jag på att skriva om pessoabett, det som du har skrivit låter väldigt intressant. Jag undrar var du har fått reda på detta (om att pessoabettet från början var ett körbett osv..).

mvh Amanda

Liknande trådar

Utrustning Hej hej! Jag rider en ridtravare som fungerar superbra på hackamore men när han har ett bett (tredelat tränsbett) i munnen blir han... 2
Svar
33
· Visningar
1 218
Senast: sweep
·
Utrustning Jag har idag en Cheval liberte 2002XL som jag köpte billigt och tänkte fixa till. Nu har flera saker fått mig att inse att jag kör den... 2 3
Svar
49
· Visningar
3 295
Utrustning Hej allvetande bukefalister! Jag har precis köpt mig en hästtransport, en Blomert Nairobi från 2013 för att vara exakt. Jag skulle...
Svar
9
· Visningar
464
Senast: warg
·
Utrustning är äntligen mest nyfiken för har aldrig råkat ut för detta innan. Men beställde en sadel genom en svensk butik som säljer mycket bomlösa...
Svar
10
· Visningar
928
Senast: MissFideli
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka