_Skifting_
Trådstartare
Hej.. jag har hittat en jätte trevlig shettiskile Som jag ska köra lite osv. Han skall även användas till lektionsveksamhet.
Han är ganska sävlig. Inte slö, men inte spec. mycket turbo heller..
Perfekt till mig som är nybörjare inom körning med andra ord.
MEN!! Han har problem med bett. han gillar dom inte (sedan han blivit dåligt hanterad tidigare i livet). accepterar dom helt enkelt inte i munnen. Han är körd i enbart grimma och det har funkat kanon, men det känner jag inte känns så säkert för mig. vill ju ha nödbromsen osv.
Finns det kke något bra bett som man kan försöka vänja honom vid att ha?? Eller det är bara bettlöst som funkar?
Hur pass bra inverkan har ett kapson..
eller ett sidepull??
(Gå in på hööks.se och sök på "sidepull" och "läderkapson")
eller jag läste i en annan tråd om en som bara har remontgrimma (nosremmen) och fäster tyglar/tömmar i.. Ngn annan som testat det?? men kan man då bara skaffa en lös remontgrimma (typ som man har på isis) och "hänga" på huvudet?? Man har ju ingen käkrem osv då.. Men om man köper att träns med remont så kommer ju sidstyckena att hänga och slänga ut med sidorna ju.
Dilemma!! Hjälp mig!! Akut. Skall bestämma mig snart, men velar pga detta.
Tack på förhand
Han är ganska sävlig. Inte slö, men inte spec. mycket turbo heller..
Perfekt till mig som är nybörjare inom körning med andra ord.
MEN!! Han har problem med bett. han gillar dom inte (sedan han blivit dåligt hanterad tidigare i livet). accepterar dom helt enkelt inte i munnen. Han är körd i enbart grimma och det har funkat kanon, men det känner jag inte känns så säkert för mig. vill ju ha nödbromsen osv.
Finns det kke något bra bett som man kan försöka vänja honom vid att ha?? Eller det är bara bettlöst som funkar?
Hur pass bra inverkan har ett kapson..
eller ett sidepull??
(Gå in på hööks.se och sök på "sidepull" och "läderkapson")
eller jag läste i en annan tråd om en som bara har remontgrimma (nosremmen) och fäster tyglar/tömmar i.. Ngn annan som testat det?? men kan man då bara skaffa en lös remontgrimma (typ som man har på isis) och "hänga" på huvudet?? Man har ju ingen käkrem osv då.. Men om man köper att träns med remont så kommer ju sidstyckena att hänga och slänga ut med sidorna ju.
Dilemma!! Hjälp mig!! Akut. Skall bestämma mig snart, men velar pga detta.
Tack på förhand