D
Donna
Jag rider min häst på vanligt tudelat tränsbett. Köpte ett sk. äppelbett från h**ks, men tycker inte det varken smakar eller luktar äpple. Någon som har någon erfarenhet av dessa eller liknande? Hon (hästen) går bara runt med bettet i munnen, grejjar inte med det eller något. Tänkte då att ett bett som smakar lite kan stimulera hennen till att suga mer på det och söka sig nedåt.. Men jag är verkligen kass på det här området så.. nån som vet?
Iallafall, så tänkte jag prova tredelat, eftersom hon ofta slår dövörat till på det tudelade. Då köpte jag ett på h**ks, som var av någon sweetiron metall eller något annat skumt som tjejen där tyckte var bra, för det stimulerade salivet osv..
Vet inte riktigt vad min egentliga fråga är, bara vill veta om någon har något bra tips om dessa bett??
Iallafall, så tänkte jag prova tredelat, eftersom hon ofta slår dövörat till på det tudelade. Då köpte jag ett på h**ks, som var av någon sweetiron metall eller något annat skumt som tjejen där tyckte var bra, för det stimulerade salivet osv..
Vet inte riktigt vad min egentliga fråga är, bara vill veta om någon har något bra tips om dessa bett??