Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Ja... pessoabettet reagerade jag oxå på men vart hittar man en bra förklaring till detta underliga bett egentligen? Jag förstår verkligen inte vitsen med det där bettets utformning
det finns en hel del trådar om det här på buke faktiskt, där man kan läsa både historia och faktiska funktion
det är ju ett hissbett och inte ett hävstångsbett, om jag inte minns fel...
Håller verkligen med om att Pessoat är ett hissbett,
men det fanns mer som jag reagreade på, tex.
Såhär skrev dom om hackamooret bla: Används ofta som rehabiliterings alternativ för heta hästar som ofta behöver läka ut svåra tryckskador på lanerna eller sår i kinderna.
Får hästen svåra tryckskador på lanerna så kanske man borde fundera på varför dom får det.. Inte skylla på att de är heta.. konstigt argument för att använda hackamoore..
Såhär skrev dom om 3-delat med bred mitt platta: Den lite plattare länken ger något mindre tryck på tungan och att den är lite längre gör att du får med tryck på utsidan av lanerna som hästen uppskattar.
Tycker det låter skumt att säga att hästen uppskattar tryck på utsidan av lanerna?!
Näe jag tycker nog att det finns bättre sidor.. Eller varför inte höra runt med folk i sin närhet om hur betten fungerar..
Vad snopen jag blev när jag gick in på sidan och såg att de snott en hel del bilder från mig. Inte nog med att de har snott dem, de har också redigerat dem utan min tillåtelse.
Hästnyheter Två bolag som står bakom omdiskuterade Viegård Stuteri ska betala höga böter, efter flera händelser rörande vanvård av djur. Trots detta...
Trädgård & Växter Här är det tvärt om, pytteliten trädgård :rofl:
Finns dock äppleträd, päronträd och några rabatter.
Odlar gör jag kring växthuset som...