Bettlängd i jämna cm?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare ginsa
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 8
  • Visningar Visningar 1 041
G

ginsa

Hej,
Är det någon som kan tipsa om var man kan hitta bett som har en längd i hela cm? Jag tycker bara det finns 11,5 cm, 12,5 cm osv överallt. På min häst är ett bett som är 11,5 cm för kort och ett som är 12,5 cm för långt, därav frågan...

Sv: Bettlängd i jämna cm?

bra fråga..är också nyfiken..samma problem som du..

Mitt tips är att ni helt enkelt tar med en linjal till hästaffären och mäter bett av olika märken. Det är det enklaste sättet att hitta bett i halvstorlekar, eftersom de olika märkena ibland verkar mäta lite olika.

Vi har ett 13,0 av märket Globus, så det finns. Det hittade vi i nåt av tälten på Strömsholms pingsttävlingar...

bridongbett brukar vara i jämna storlekar, för att de ska vara lite längre än stångbettet. Både globus och sprenger har sådana.
De brukar säljas av de flesta "riktiga" hästsportsbutiker

sprengers hemsida www.sprenger.de

Precis vad vi diskuterat i dag. Globus finns i jämna storlekar men inte många ridsportbutiker har det hemma. Storlekarna skiftar mellan olika märken så ta med det gamla bettet och mät utifrån det.

Liknande trådar

Utrustning Behöver tips på var en kan hitta ridstövlar i riktigt läder, helst utan snörning. Människan som ska ha dem är knappt 160 cm lång och har...
Svar
2
· Visningar
228
Senast: sweep
·
Utrustning Söker ofodrat regntäcke till shettis. Har haft ett Himalaya som köptes för säkert minst 15 år sedan som har varit toppen i allt. MEN jag...
Svar
2
· Visningar
416
Senast: Elektron
·
Småbarn Ville skriva mindre, men det gäller bara längden, inte vikten eller något, så fick bli kortare. 🙈😅 Hur som, vi var hos BVC i går, på 6...
Svar
14
· Visningar
1 375
Senast: Araminta
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
657
Senast: cowgirl81
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka