Bettlösa tävlingsklasser?

Gnapp

Trådstartare
Det ska ju gå att ha separata bettlösa klasser på dressyrtävling numera - men finns det alls några sådana? Hur hittar man dem i så fall? Jag ser inget sökbart i tdb t ex.
 
Det ska ju gå att ha separata bettlösa klasser på dressyrtävling numera - men finns det alls några sådana? Hur hittar man dem i så fall? Jag ser inget sökbart i tdb t ex.
Går inte att söka på dom. Om du vill rida bettlödt så hör av dig till arrangörer och be dom lägga in. Vi har kört och det är extremt lågt intresse.
 
Går inte att söka på dom. Om du vill rida bettlödt så hör av dig till arrangörer och be dom lägga in. Vi har kört och det är extremt lågt intresse.
Det känns ju som upplagt för att kunna säga ”ingen vill ändå rida bettlöst”.
Men ja, kanske ska försöka lobba för att vi ska testa bettlösa klasser också på vår tävling nästa år. Jag tänker att man får försöka göra en massa reklam.

Fast alla som vill tävla bettlöst kanske redan upptäckt WE istället. ;)
 
Det känns ju som upplagt för att kunna säga ”ingen vill ändå rida bettlöst”.
Men ja, kanske ska försöka lobba för att vi ska testa bettlösa klasser också på vår tävling nästa år. Jag tänker att man får försöka göra en massa reklam.

Fast alla som vill tävla bettlöst kanske redan upptäckt WE istället. ;)
De klubbar som har kört bettlöst har få/inga starter. Vi hade två starter-jag och min elev😅. Så bästa är att som sagt höra av sig till de klubbar en vill tävla hos och som arrangör naturligtvis att lägga in bettlösa klasser!
 
Det känns ju som upplagt för att kunna säga ”ingen vill ändå rida bettlöst”.
Men ja, kanske ska försöka lobba för att vi ska testa bettlösa klasser också på vår tävling nästa år. Jag tänker att man får försöka göra en massa reklam.

Fast alla som vill tävla bettlöst kanske redan upptäckt WE istället. ;)
Det beror ju på att de bettlösa inte fick tävla bettlöst med det de bettlösa alternativ de själva ville. I WE är det friare val med bettlöst. Stor skillnad på hävstångeffekt ex.
 
Det ska ju gå att ha separata bettlösa klasser på dressyrtävling numera - men finns det alls några sådana? Hur hittar man dem i så fall? Jag ser inget sökbart i tdb t ex.
Min förra klubb anordnade en del men det är så lite anmälda varje gång så jag tror dom slutade med bettlösa klasser. Upplever själv att det är lite så att många gapar efter det men få tävlar när det erbjuds. Skulle tro du hittar på tdb och ev klubbtävlingar när ngn arrangerar 🙂
 
Min förra klubb anordnade en del men det är så lite anmälda varje gång så jag tror dom slutade med bettlösa klasser. Upplever själv att det är lite så att många gapar efter det men få tävlar när det erbjuds. Skulle tro du hittar på tdb och ev klubbtävlingar när ngn arrangerar 🙂
Antagligen för att förbundet inte mötte det faktiska önskemålet. Dvs att få tävla bettlöst i samma klass som andra. Att tävla bettlöst i en egen klass med, om en har tur, åtminstone nån annan startande, förtar tävlingskänslan en aning.

(blir intressant att se hur de löser lättridnings-önskemålet som testkörs hos vissa klubbar nu!)
 
Antagligen för att förbundet inte mötte det faktiska önskemålet. Dvs att få tävla bettlöst i samma klass som andra. Att tävla bettlöst i en egen klass med, om en har tur, åtminstone nån annan startande, förtar tävlingskänslan en aning.

(blir intressant att se hur de löser lättridnings-önskemålet som testkörs hos vissa klubbar nu!)
Det tror inte jag det beror på. 😅

Jag bor i södra delen av landet och det har funnits program på tävling med lättridning i flera år här så förstår inte riktigt vad du menar?🙂
 
Det tror inte jag det beror på. 😅

Jag bor i södra delen av landet och det har funnits program på tävling med lättridning i flera år här så förstår inte riktigt vad du menar?🙂
Agree to disagree 😄

Jag tänker på det pilotprojekt med lättridning i hela travprogrammet, dvs inte bara valfriheten i längningarna, som pågår. Att det blir intressant att se hur det faller ut. Men det är ju off topic här egentligen 😅
 
Agree to disagree 😄

Jag tänker på det pilotprojekt med lättridning i hela travprogrammet, dvs inte bara valfriheten i längningarna, som pågår. Att det blir intressant att se hur det faller ut. Men det är ju off topic här egentligen 😅
Det har funnits lättridning i traven på tävling här i flera år men nu kanske det gäller alla programmen? Har själv ridit Ft program, LC:2 och LB:1 med lättridning i alla travmoment på tävling. Tror första gången var typ 2017.
 
Det har funnits lättridning i traven på tävling här i flera år men nu kanske det gäller alla programmen? Har själv ridit Ft program, LC:2 och LB:1 med lättridning i alla travmoment på tävling. Tror första gången var typ 2017.
Just pilotprojektet med lättridning i LC och LB drogs igång i höstas. Sen har Skånes förbund en förmåga att göra lite som de vill så kan tänka mig att det funnits lättridning där tidigare😅. I FT-programmen hsr det varit tillåtet länge.
 
Just pilotprojektet med lättridning i LC och LB drogs igång i höstas. Sen har Skånes förbund en förmåga att göra lite som de vill så kan tänka mig att det funnits lättridning där tidigare😅. I FT-programmen hsr det varit tillåtet länge.
Ja jag tänkte det är ju inget nytt här 😅 Tycker det kan vara tillåtet i alla lätta klasser 😇
 
Det känns ju som upplagt för att kunna säga ”ingen vill ändå rida bettlöst”.
Men ja, kanske ska försöka lobba för att vi ska testa bettlösa klasser också på vår tävling nästa år. Jag tänker att man får försöka göra en massa reklam.

Fast alla som vill tävla bettlöst kanske redan upptäckt WE istället. ;)
Ja visst är det märkligt att vi som rider WE tävlar i samma klass och på samma villkor som de som rider bettlöst och det funkar ju hur bra som helst för domarna att bedöma kontakten med tygeln.;)
 

Liknande trådar

Gnägg Hej! Den här tråden är för alla oss som har en PRE eller som gillar rasen PRE eller som bara vill diskutera PRE. :) Vore kul att få...
2
Svar
31
· Visningar
2 891
Senast: Valle
·
Utrustning God kväll! Min kompis har en häst på fodervärdsavtal. Ägaren bor långt bort. Min kompis är en skogsmulle ryttare och inte av den...
2
Svar
20
· Visningar
1 868
F
Tjatter FÖR FJÄRDE ÅRET I RAD kör vi ytterligare en omgång av 90 dagar. 2024 års period sträcker sig mellan 1 januari - 30 mars på grund av...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
4 959
Senast: zassoo
·
Hundavel & Ras Hej! Går som många före mig i tankarna på val av hundras... vi är en familj på fyra med två vuxna och två tonårsbarn. Vi har även två...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 475
Senast: Krumben
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp