Bidrag till start av verksamhet??

F

favoritponny

Är det någon som vet vad man har rätt till för bidrag om man skall starta eget. Bor dessutom i glesbyggd om det hjälper?? All information och hjälp är tacksamt emottaget!!
:bump:
 
Det bidrag jag känner till är starta-egetbidraget. För att få det bör man ha varit anmäld som arbetssökande några månader. Det finns info om det på Försäkringskassans hemsida och på NUTEKs sida www.foretagarguiden.se och säkert på andra sidor, som Arbetsförmedlingen osv.

Annars känner jag inte alls till om det finns eventuella glesbygdsbidrag eller annat. Kolla dock upp NUTEKs Startlinjen, massor med bra information där. Lycka till!!
 

Liknande trådar

Hästmänniskan För ett par månader sedan skrev jag ett inlägg om att börja rida igen, att söka mig tillbaka till ridskolan, ta privatlektioner, etc ...
Svar
10
· Visningar
1 053
Hästmänniskan Nu startar jag en egen tråd gällande denna diskussionen, men min utgångspunkt är i alla fall följande: Att hålla häst kostar mycket...
5 6 7
Svar
123
· Visningar
9 313
Senast: Nepenthe
·
Hundavel & Ras Jag startade en tråd här igår där jag ville höra folks åsikter om vilken hund som kanske passar mig. Jag hade ändå fäst mig vid en sorts...
Svar
14
· Visningar
1 489
Senast: Roheryn
·
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
3 935
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp