Bihåleinflammation

@Fibusen I hear you, hade en sån där jävla höst 2014... två penicillinkurer, feber, sjukskrivning från jobbet. Ja allt. Det är fö den enda sammanhängande sjukperiod jag haft i hela mitt yrkesliv.

Nu har jag åkt på en förkylning för första gången sen innan pandemin. Fasar för detta och har redan laddat snoken full med koksalt och Nasonex :angel:
:rofl:
 
Var i kontakt med läkare i fredags pga stod "rådgör med läkare" på alla sprayer. Fick en kortisonspray som dämpar svullnaden (jag kan andas genom näsan), men ont gör det ändå. Lite gojs kommer det, men inte så värst mycket och det är väl det som är problemet. Han rekommenderade också nässkölj så en sån där nasaline har jag skaffat, skitäckligt. Tycker inte det släpper nåt på trycket, men ska testa @Hoarfrost s x2och resten av tipsen.

Hypoklorsyra vågar jag mig nog inte på just nu, rinexin står ok under grav så det ska jag skaffa, otrivin står "rådgör med läkare".
Hypoklorsyra tillverkar kroppen själv vid tex sårläkning.
Det som säljs görs av vatten, salt och el. Dvs det är ofarligt, även för gravida.
Vissa märken har testats och påvisats döda 99,9% av alla bakterier och virus 30 sekunder.

Jag testade en miljard saker då jag fick bihåleinflammation som gjorde att hela området kring näsa och ögon svullnade. Inget hjälpte under någon månads tid. Så sprayade jag in hypoklorsyra och blev bra på några dagar.
 
Hypoklorsyra tillverkar kroppen själv vid tex sårläkning.
Det som säljs görs av vatten, salt och el. Dvs det är ofarligt, även för gravida.
Vissa märken har testats och påvisats döda 99,9% av alla bakterier och virus 30 sekunder.

Jag testade en miljard saker då jag fick bihåleinflammation som gjorde att hela området kring näsa och ögon svullnade. Inget hjälpte under någon månads tid. Så sprayade jag in hypoklorsyra och blev bra på några dagar.

Vart får man tag på detta? :o
 
@Fibusen I hear you, hade en sån där jävla höst 2014... två penicillinkurer, feber, sjukskrivning från jobbet. Ja allt. Det är fö den enda sammanhängande sjukperiod jag haft i hela mitt yrkesliv.

Nu har jag åkt på en förkylning för första gången sen innan pandemin. Fasar för detta och har redan laddat snoken full med koksalt och Nasonex :angel:
:rofl:

Ja, jag kör alltid en nasonex-kur i förebyggande syfte när det gått lång tid mellan förkylningarna. 🙈😂 Jag har ju sånna extrema problem med bihålor/näsa ändå så det är bara behövligt att göra en ”storstädning” med jämna mellanrum som doktorn sa! 🤣😂 Jag har haft bihåleinflammationer så många gånger så har knappt något luktsinne kvar alls. Jag kan känna om det luktar parfym eller skit ungefär, men allt däremellan är borta. På både gott och ont! 😂

Jag har/hade polyper i bihålorna, och dom kan man, om man har tur, minska/få bort genom att använda kortisonspray. Nu är dom inte kollade på många år så vet inte om det varit effektivt eller inte. 😅 Men pappa fick lov att operera bort sina för det ställde till det så mycket för han, och min halvsyster (pappas sida) har opererat bihålorna just för att hon åkte på så mycket bihåleinflammation hon också.

Man ska alltid ärva det värsta tydligen! 😅
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har lite problem när jag ska sova, med värk kring höften typ. Jag ligger på ena sidan och då gör det inte ont, kan kännas lite när...
2
Svar
33
· Visningar
1 918
Senast: Badger
·
Kropp & Själ Vi försöker hjälpa en vän till min mamma som nyss än en gång blivit katastrofdåligt bemött av vården, jag är så arg att jag kokar varje...
Svar
19
· Visningar
2 617
Senast: Saigon
·
Hundhälsa När kan man räkna med att såret är läkt och "säkert" efter en pyo-op? 11 dagar sen op, och har inte varit intresserad av såret...
Svar
3
· Visningar
460
Senast: Red_Chili
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 799
Senast: jemeni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Kaninskrik
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • WE-tråden
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

Tillbaka
Upp