Bilaga för enskild näringsverksamhet

Suspiria

Trådstartare
Jag och sambon köpte en mindre jordbruksfastighet i höstas och det är ju då ett företag som jag förstår det.
Jag har ett eget företag också som ska redovisas först nästa år (förlängt räkenskapsår).

Både sambon och jag har fått bilaga att fylla i och det gäller ju då rimligtvis själva jordbruksfastigheten som företag, vi äger den båda två. Vi använder det dock inte som företag (än) och har inte gjort något relaterat till detta, ska det då bara fyllas i 0 på allt? :crazy: :p
 
Jag skriver 0 på allt och har så gjort sedan vi köpte huset för 8 år sedan (jordbruksfastighet som inte har aktiv verksamhet).
Vet dock inte hur det blir när du även har ett företag. Jag känner spontant att de inte borde ha med varandra att göra alls, men kanske bäst att fråga en revisor om det?
 

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Hej på er, det finns säkert mängder av sånna här frågor på nätet men har inte hittat hur man gör i exakt vår situation. Sambon har en...
Svar
3
· Visningar
1 169
Senast: Bee
·
Relationer Min svärfar miste relativt plötsligt sin partner tidigare i vintras. De har varit tillsammans så gott som hela sina liv. Ensamheten...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 939
Senast: Halona
·
Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
4 118
Senast: Mabuse
·
Skola & Jobb 15 år i vården blev det men nu säger kroppen tvärstopp, ALLT gör ont, hela tiden. 3 omgångar av vad jag förstått i efterhand var...
2 3
Svar
47
· Visningar
6 655
Senast: fejko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Guldfasanerna
  • Resultat på HD-röntgen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp