Bilbarnstolar

Status
Stängd för vidare inlägg.

Enya

Trådstartare
Ska köpa nya bilbarnstolar till barnen, känner att de de har nu har gjort tillräckligt. Min äldsta pojke har rivit sönder tyget på den nuvarande och hans förra, men också på broderns stol. Kan man köpa nytt tyg till en britax freeway och en britax two-way?

Båda barnen är små, den äldsta är strax över 3 år och den yngsta är strax över 1,5 år, men de är båda väldigt korta och väger lite. Ingen av dem kan sitta framåtvänt än i alla fall. ( var det inte 1m, 15 kg och 3 år?)
Någon som har ett bra tips på bilbarnstol som kan vara bade bakåtvänd och framåtvänd? :banana:
 
Sv: Bilbarnstolar

Vi har en Akta/Graco och den ska tydligen fungera framåt vänd oxå enligt beskrivningen men vi har inte provat för det har inte funnits någon andledning... Så mitt tips är nog att åka runt lite till olika ställen som har bilbarnstolar och fråga vad de rekomendera och sen jämnföra olika ställens kommentarer och priser.
Vi fundera på att vänta till bebis behöver en "riktigt" barnstol och se hur lång och stor elin är då, men hon kommer ju ialla fall att vara närmare 3,5 år då och hon väger ju i dags läget ung 13 kg så det borde väl gå att vända henne framåt när vi väl har kommit så långt.
 
Sv: Bilbarnstolar

two-way stolen kan du ju ha jättelänge, det är ju en av de bästa som kan vara åt två håll. Kosta på en ny klädsel, finns att beställa hos återförsäljarna. Vet inte nypris men de brukar ligga runt 200 kr i OK skick när de nån gång dyker upp på tradera.
 
Sv: Bilbarnstolar

Våra stolar:

Britax Freeway: Tror den var från 1996 eller 1998, klädslen var sliten så min svärmor ville sy ny. Gud, som det ser ut!!Stolen ställdes hos min mamma som en extrastol.
Fungerar och är hel.

Britax Two-way; Vet inte årsmodell, men nyare än freewayn, hel och fungerar perfekt, men sonen har tagit sönder klädslen som var hel och fin för ett halvår sedan!

Britax: Vet inte vad det är för variant, men både framåtvänd och bakåtvänd påstod ägaren att den var. Ålder vet jag itne heller, ägaren hittade inte papperna på den. Jag litar på ägaren så den är i fint skick. Dock har sonen tagit sönder tyget på stolen så det behövs nytt. Tror itne att denna varianten görs så här nu. Har sett flera sånna stolar på blocket.

Så, hur länge klarar plasten sig? Även om stolarna är hela så blir plasten skörare efter ett par år? Borde jag köpa ett par helt nya stolar till mina pojkar eller bara klädsel? Klädsel till alla tre är nog billigare än att köpa nytt, men oroar mig för hållbarheten. Alla som jag frågar säger att stolarna ska vara betydligt äldre för att det ska vara någon fara.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 264
Senast: jemeni
·
Småbarn Hej, tänkte höra med er andra föräldrar vad ni kör för bil? Just nu känns det liksom omöjligt att hitta en som kan passa oss... Vi har...
2
Svar
32
· Visningar
7 943
Gnägg Vad finns det för skojigt? Döttrarna är 3 & 5. Äldsta dottern har ridit i 1,5 år och yngsta vill börja men inväntar rätt ålder. Tänker...
Svar
4
· Visningar
891
Småbarn Jag tänkte försöka få tag på en ny bilbarnstol när jag är på semester i Sverige i sommar. Dock ska vi flyga upp , så vi kan inte testa...
2
Svar
31
· Visningar
1 957
Senast: MaRomer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp