Bilbrodd i Old Mac's

svea

Trådstartare
Bilbrodd i Old Mac\'s

Har för mig att det var någon som skulle testa att brodda Old Mac's med bilbrodd. Har detta hänt, och hur gick det i så fall?
 
Re: Bilbrodd i Old Mac\'s

Det var en i Norge som prøvde på det, men det gikk ikke, broddene festet seg ikke i gummien på Old Macsene
 
Re: Bilbrodd i Old Mac\'s

Åhå. Tur att hovslagaren kommer i morgon då och slår på skor med broddar. Tack för svaret!
 
Re: Bilbrodd i Old Mac\'s

Jag tänkte göra det, och enligt min bilverkstad skulle det kunna gå och göra det, med en specialbrodd som klättare använder
I mitt fall behövdes det ej då snön kom snabbt och vi inte har isiga vägar.

Det finns en massa specialbroddar som man kan använda, för snöskor, klätterskor, någon special cykelbrodd däremot skulle vanlig bilbrodd vara för kraftiga i jämförelse med den relativt tunna gummisulan i old mac´sen
 

Liknande trådar

Utrustning Efter 8 år utan egen häst (men två barn senare😊) har jag äntligen blivit med medryttarhäst. En fin trevlig dressyrvalack och det är SÅ...
Svar
12
· Visningar
351
Senast: Sirap
·
Hästvård Hej!! Igår var jag på hoppträning med min häst. Han var superfin hela träningen och positiv, när det var dags för sista banan hade vi...
Svar
2
· Visningar
807
Senast: krus
·
Hästvård Hur skulle ni tänka när det gäller broddning av en häst med en historik av kotledsinflammation och även någon hovledsinflammation? Hon...
2
Svar
29
· Visningar
1 958
Senast: Mirtai
·
L
Juridik & Ekonomi Jag undrar två saker om polis anmälningar och sånt om nån här vet det! Och jag vill inte disskutera om VARFÖR jag undrar domhär sakerna...
2
Svar
20
· Visningar
2 240
Senast: gulakatten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp