Bildbomb av 7 v gamla valpar...

Sv: Bildbomb av 7 v gamla valpar...

Nä, alla är inte sålda än. Det är väääldigt mycket konstiga människor som hört av sig denna gång :( Och jag säljer aldrig om inte allt stämmer riktigt bra, då får dom hellre vara kvar hemma!

Ja, jag har efter 7½ v äntligen bestämt mig för foderhundar :D Det har varit svårt att välja bland så många valpar faktiskt..

ah, trist och höra:( Men tycker du är riktigt bra som hellre håller dem hemma än säljer dem till tveksamma folk!:bow:

Får man fråga vilka av dem du bestämt dej för att ha ut på foder, var det en tik och en hanhund du skulle ha ut..eller minns jag fel?

Du minns rätt :)

Jag ska ha ut Tik 5 på halvfoder, och ska spara en parning på Hane 1. Så det är olika typer av avtal på dom båda, men jag vill bara ha en parning - eftersom mamman ska gå i avel igen och jag kommer att spara ytterligare valpar då också ju.

Men det är svårast av allt att hitta bra fodervärdar, för jag har ännu högre krav då.

Tik 5, ja hon ser väldigt trevlig ut (för en som inte är så duktig på detta)
Hane 1 är oxå en snygging..men haha, det tycker jag iofs om alla dom små liven:)

Ja, det kan jag tänka mig..Men man ska ha höga krav! Det är ju det som kännetecknar en bra uppfödare, att man väntar på rätt folk..speciellt när det gäller raser som gärna hamnar i fel händer för att det är "häftighetstämpel" på dem i vissa kretsar..Värsta är annonser där man märker att dessa hundar kommer få nya hem så fort en köpare viftar med sedlarna..

Jag hade inte kännt att uppfödraen jag köpt av var pålitlig och seriös om denna inte ställt krav på mig som köpare..det gör ju att man själv tänker efter: fixar jag det här och hur ska det bli när valpen blir en envis unghund, eller om man får nytt jobb, nya tider osv..Man kärar ju gärna ner sig i valparnas gosiga pälsar o tänker inte längre än näsan räcker..så krav är bra, framförallt för vovvens framtid!

Jamen precis, det är så otroligt lätt att kära ner sig i en valp och glömma bort allt annat viktigt runtomkring. Som vad man gör av hunden om båda jobbar heltid på samma tider, eller om man verkligen är beredd att få kämpa i motvind pga förutfattade meningar hos folk och mycket, mycket mer.

Bailie och Bronx är mycket bra exteriört än så länge, fortsätter dom i samma riktning kommer dom att bli skitfina! :) Därför har jag krav på utställning och meritering, gärna inom något mer än bara utställning också. Men många vill bara ha en billigare hund, och inte behöva motprestera ;)

Ja precis..och det är därför jag är så noggrann med att undersöka vad för hund som kan passa just oss här hemma..För jag blir uppriktigt lessen när jag ser alla hundar, oavsett ras, på blocket som behöver omplaceras pga diverse orsaker..ofta är det ju hundar runt året eller lite äldre..konstigt att omplaceringsbehovet/allergi/ändrade omständigheter alltid verkar komma när hundarna i regler har sin testing period och kanske visar sin typiska rasegenheter;)

Ja, det förstår jag, är dom såna fina exemplar så vill man ju ha dem hos nån som uppskattar det, kan det och ser deras potential:)

Det är ju jättebra att ni tar ert ansvar och verkligen kollar upp allt innan! :)
Det är tyvärr många som inte ens har en tanke på det, och det ger bara massa onödiga utlägg i form av tid från oss uppfödare, faktiskt.

Tycker det är en självklarhet!:) Skulle vara pinsamt o komma till en uppfödare o ha noll koll..usch..Dessutom älskar jag att lära mig nya saker och känna att jag har koll på läget, gör ju att man växer som människa, speciellt när man få belöningen av sitt djur att man gjort dom rättvisa:)

Men vad e dte för konstigt folk du varit med om? är det okunnighet eller baar såna som vill ha en tuff hund?

hoppas jag inte dödar din tråd nu:o

men guuuud, jag smääälter.

* jag ska inte ha en till hund, jag ska inte ha en till hund *
så låter det i mitthuvud hela tiden typ ;O

åååh, Hane 1 hundnappas på stört för att klämmas på.. herreguuud så söt ^^

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka